August 22, 2005
Sapphire har meddelat oss att man nu lanserat ett nytt grafikkort baserat på ATIs X800XL grafikkrets. X800XL är kanske det mest prisvärda highend-kortet på marknaden i dag och har med sina 16 pipelines och PCI Express interface gott om prestanda att bjuda på.
Sapphires Ultimate X800XL är utrustad med 256MB GDDR3-ram som arbetar i 490MHz (980MHz DDR) och samtidigt jobbar grafikkretsen (GPUn) i 400MHz.
Vad som är lite speciellt med Sapphires Ultimate-kort är den kylare man använder för att hålla grafikkretsen i schack. Den är nämligen av "Zalman-modell" som visat sig vara mycket effektiv vid låga ljudnivåer.
Med andra ord ska grafikkortet inte behöva låta som ett Jetplan bara för att det presterar bra.
Sapphire Ultimate X800XL ser ut att anlända i Sverige i början av april månad och då till ett pris på runt 3300kr. En klart het (märk ordvitsen) kandidat i denna prisklass.
October 25, 2003
Delph1 wrote: [quote=denstore]Jag önskar Hercules kunde fortsatt med grafikkort.
Mjo, jag med. Det var verkligen "kickass"-kort. 🙁
//Andreas
Jaa.
Jag kommer ihåg mitt Hercules 9800Pro, kostade skjortan, men det var det absolut värsta du kunde få tag i. Fick det samma vecka som releasen.
...Det var tider det 😉
November 27, 2003
Tindy wrote: [quote=Delph1][quote=denstore]Jag önskar Hercules kunde fortsatt med grafikkort.
Mjo, jag med. Det var verkligen "kickass"-kort. 🙁
//Andreas
Jaa.
Jag kommer ihåg mitt Hercules 9800Pro, kostade skjortan, men det var det absolut värsta du kunde få tag i. Fick det samma vecka som releasen.
...Det var tider det 😉
... *suckar höljutt* ... jaja mitt Sapphire 9700 Pro jag också hade var väl faktiskt ett av de bästa kort jag haft. Alltid gillat dom. Bra priser och bra prestanda. Hercules hade grym prestanda men som du säger så kostade de en del också. 🙁
//Andreas
2 Guest(s)