April 17, 2005
Seagate är en av världens största hårddisktillverkare men man är samtidigt den enda aktören på samma marknad som inte ens doppat tårna i den nya Solid State Drive marknaden. Även om tillverkaren tidigt pekade på att man skulle avvakta med sin satsning på SSD-marknaden var det senaste budet att de första Seagate-tillverkade SSD-enheterna skulle dyka upp på marknaden under 2009. Nu säger nya rykten att Seagate kan ha fått ett riktigt bakslag i sin SSD-utveckling och att masstillverkning av deras företagsinriktade SSD-enheter kan försenas så långt som in på år 2011.
Seagate ska fått problem med sin utvecklingspartner LSI som nu kan innebära att man måste vända sig till ett nystartat företag för hjälp med att lösa sina problem och ta fram en ny fungerande SoC (System-on-a-Chip) krets för deras SSD-enheter.
Även om Seagate skulle kunna bli klara med sina nya enheter redan nästa år hävdar konkurrentern STEC, som också förser företagsmarknaden med SSD-lösningar, att det kan ta upp till ett år att färdigställa en ny produkt för masstillverkning.
Källa: The Register
February 19, 2004
Ja, de har hittills misskött situationen. Först säger de att SSD inte kommer att kunna klara av att konkurrera med de mekaniska, för att sedan upptäcka att utvecklingen går i en sådan takt att de mekaniska faktiskt helt garanterat kommer att konkurreras ut!
De utvecklade en hybrid som redan innan den släppts har blivit omodern. Vad de skulle ha gjort var att satsa direkt på SSD, och långt tidigare.
August 16, 2003
this wrote: Sen har vi ju alla problem med 7200.11 diskarna, där windows plötsligt inte hittade disken. och diverse firmware problem. Fortsätter de så här kommer de inte vara en av de största så länge till.
det har dom ju dock fixat för länge sedan med en firmware uppdatering, mitt 7200.11 1.5TB fungerar klockrent, bara det att den är lite väl högljudd vilket gör att jag ändå inte rekommenderar disken, WD ftw!
April 27, 2005
July 4, 2008
Poontus wrote: det har dom ju dock fixat för länge sedan med en firmware uppdatering, mitt 7200.11 1.5TB fungerar klockrent, bara det att den är lite väl högljudd vilket gör att jag ändå inte rekommenderar disken, WD ftw!
Jo visst är det fixat nu, men det var nog väldigt jobbigt för de kunder som drabbades av dessa problem. Jag vet inte om det var några som förlorade information men det var nog inte långt ifrån.
1 Guest(s)