Sega MegaDrive-spel kommer till Nintendo Revolution!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sega MegaDrive-spel kommer till Nintendo Revolution!
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 26, 2006 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Nintendo har tidigare antydit att förutom deras egna spel kommer även tredjepartstillverkare ha möjlighet att släppa sina gamla spel för Nintendos kommande spelkonsol Revolution. Den första i raden att officiellt stöda den nya konsolen med sina gamla spel är nu Sega. I fredags släppte de ett pressmeddelande där de gjorde klart att av de över 1000 spelen kommer man arbeta för att göra de bästa och mest populära titlarna tillgängliga för Revolution. Vilket då förhoppningsvis innebär att titlar från serier som Sonic the hedgehog, Phantasy Star, Streets of rage, Shining Force och många fler kommer att finna sin väg in i våra hem via Nintendos så kallade virtuella konsol.

Förhoppningsvis är detta bara de första av många, eller i alla fall flera, speltillverkare som kommer släppa sina spel till den nya konsolen och även om det är många spel som vi saknar; Final Fantay, Street Fighter, Mega Man, Breath Of Fire, Contra, Gradius, Blades of Steel, etc. listan är längre än jag har plats för här tyvärr, men vi kan bara hålla tummarna att andra följer i Segas spår så småningom och om så skulle ske så kommer Nintendos konsol att kunna erbjuda i stort sett alla (!) av de bästa tv-spelen som tillverkats de första ~15 åren av industrins liv.

Playstation 2 krossade motståndet när den släpptes med i stort sett samma säljargument och då var det endast de tidigare Playstation-spelen som stöddes. Här har vi, i absolut bästa fall, hela industrins bästa spel som kommer vara tillgängliga.

Källa: Sega

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1027011
March 26, 2006 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

Undrar när man kan börja förboka revolution?

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
Member Since:
August 30, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1027013
March 26, 2006 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

låter bra kanske ska köpa den och spela en del klassiker som jag tycker är bättre än produkt spelen som bara trycks ut för att känna pengar.

cHeNg_Ho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1122
Member Since:
February 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1027026
March 26, 2006 - 10:30 am
sp_Permalink sp_Print

Kommer det gå att köra Gamecube-spelen? 🙄

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1027027
March 26, 2006 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

cHeNg_Ho wrote: Kommer det gå att köra Gamecube-spelen? 🙄

Ja, de funkar precis som vanligt att du matar in skivan.

//Andreas

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
Member Since:
August 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1027120
March 26, 2006 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

mycket trevligt! nu slipper man de sedvanliga emulatorerna .. nu finns det stöd för det direkt! 🙂 förhoppningsvis mindre krångel..

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1027285
March 27, 2006 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

meh, låter ändå ganska så värdelöst. eller missuppfattade jag nyheten?

altså typ SEGA kan släppa sina gamla spel igen till Revulution, men är inte det samma sak som typ för Xboxen idag?

och inte att jag kan köra mina ORIGINAL! Sega Saturn spel (basenheten är typ paj 🙁 )?

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1027322
March 27, 2006 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Poontus wrote: meh, låter ändå ganska så värdelöst. eller missuppfattade jag nyheten?

altså typ SEGA kan släppa sina gamla spel igen till Revulution, men är inte det samma sak som typ för Xboxen idag?

och inte att jag kan köra mina ORIGINAL! Sega Saturn spel (basenheten är typ paj 🙁 )?

Spelar du MegaDrive-spel lagligt på Xbox-en ? hur fasen får du in dom kasseterna får jar fråga?

Och det viktiga här är nog ändå inte att just Sega släpper sina spel till Rev utan att andra än Nintendo visar intresse för den virtuella konsolen.

//Andreas

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
January 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1027324
March 27, 2006 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir nog att köpa sig en Revolution så man kan spela Shining Force spelen, hoppas att de kommer porta 3an också, så jag får prova den på nått annat än japanska 😉

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1027741
March 28, 2006 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Spelar du MegaDrive-spel lagligt på Xbox-en ? hur fasen får du in dom kasseterna får jar fråga?//Andreas

---> http://www.webhallen.com/prod......p?id=37963 <---
där i har du Mega Drive spel. lagligt om man köper det, det har dock inte jag gjort (syftar på köpa) men jag får väl ta och göra det (är ju överkomligt pris nu) för att stödja SEGA och så släpps det förhopningsvis mer sånnt här.

ps. hmm, jag är inte 100 på att det är helt lagligt att med emulator spela ORIGINAL(på skiva) spel (sega Saturn) på xboxen, men råkar någon veta om det finns någon emulator som klarar detta? jag har alla möjliga emulatorer på min xbox, men alla vill att man har .rom filer 🙁 hmm, undrar om det går att göra någon ISO liknande grej till .rom men då tar det ju en massa plats på min lilla 8GB hårddisk 🙁 omständigt för att spela original, eller så måste jag hitta en ny basenhet men jag har slut på scart uttag 🙁
skum fråga, men passar nog bäst på ett konsoll forum. om frågan inte gillas, ignorera den bara.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 23
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL