August 22, 2005
Jag vet inte hur många av er som redan följer G-gnomes Orac³ projekt i Bit-Techs forum. Men om det så bara skulle vara en av våra läsare som inte var medveten om detta projekt är det en för mycket.
Man har sett mängder av imponerande datormodifikationer genom åren där den ena varit värre än den andra. Men G-gnome’s Orac³ är förmodligen den värsta chassimodifikation jag sett, konstverk känns mer som rätt ord faktiskt.
Genom noggrann planering och ypperligt hantverk har G-gnome fått fram ett chassi som verkligen inte är likt något annat. Projektet är inte klart men alla uppdateringar och framsteg dokumenteras pedantiskt i Bit-Techs forum med enorma mängder bilder och kommentarer, vilket självklart är underbart för oss nyfikna själar.
Ta ett transparent akrylchassi som grund och lägg till mängder med krom, färgade akrylpaneler, lysdioder och en VDF-display m.m.
Även alla metall, och vissa plastkomponenter, är förkromade vilket ger chassit en sorts industrilook som ger ett imponerande intryck.
Det är egentligen omöjligt att beskriva projektet i ord och definitivt i en liten nyhet, så är det något ni ska göra innan ni går och lägger er är det att spana in projektet i Bit-Techs forum.
G-gnomes projektlogg i Bit-Techs forum är i dagsläget på runt 50 sidor med mängder av bilder och förklaringar, så det finns material att gå igenom för hela veckan. Vi kan bjuda er på två bilder redan nu men vi rekommenderar er verkligen att ta er vidare till projektetloggen, ni kommer inte ångra er!
[Image Can Not Be Found] | [Image Can Not Be Found] |
Projektloggen kan ni hitta i Bit-Techs forum.
MrWeizel wrote: någon har för mycket fritid :bgrin:
men fy för fan va snyggt
Jo det måste vara ruskigt mycket jobb med allt det där pillandet.. men vilket resultat sen.. 😮
Vet dock inte om jag velat ha det som "användardator" då jag nog bara blivit distraherad. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
May 15, 2003
June 17, 2001
😮 När jag såg den innan jag slängde över den till Woxxie trodde jag fan att jag skulle smälla av. Ska lägga ett bud på den. Den är inte snygg, inte fint, inte söt den är fan gudomlig... Ett mästerverk rent ut sagt.
Den är bättre än free6.com alltså.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 22, 2005
Alex aka NH|WiggeR wrote: 😮 När jag såg den innan jag slängde över den till Woxxie trodde jag fan att jag skulle smälla av. Ska lägga ett bud på den. Den är inte snygg, inte fint, inte söt den är fan gudomlig... Ett mästerverk rent ut sagt.
Den är bättre än free6.com alltså.
Nu tar vi det RUGGIGT lugnt... Free6 slår den inte!
bloodman wrote: men vafan alla kablar ? förstör ju helt ser inte alls snyggt.
Jag kan på sätt och vis hålla med dig, jag tycker kablarna är riktigt snygga faktiskt men det verkar nästan vara för många i nyläget. Svårt att greppa allting då det är så mycket kablar i vägen. Men det är ju mycket möjligt att det blir bättre när han optimerat kablarnas placering osv.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)