April 25, 2003
Det är inget fel på lådan, men den är trots allt köpt...
Vesper Deco HTPC är fan så mkt mer imponerande än vad denna är...
Den trälådan är det snyggaste chassit än så länge, han har verkligen gjort allt från scratch, inte köpt ett plexi-chassi o dragit lite kablar i det bara....
m0hx wrote: Det är inget fel på lådan, men den är trots allt köpt...
Den trälådan är det snyggaste chassit än så länge, han har verkligen gjort allt från scratch, inte köpt ett plexi-chassi o dragit lite kablar i det bara....
Visst själva grunden är köpt men jag tycker ärligt talat inte man ska hänga upp sig på det.
Det känns inte som man tittat ordentligt på det om man säger "inte köpt ett plexi-chassi o dragit lite kablar i det bara...".
Sen har man alla olika smak men jag håller helt klart med dig om att Vesper Deco HTPC är grymt bra gjord. Speciellt då den är konstruerad från grunden av moddaren själv.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 5, 2003
Jiggly wrote: Det må se jäkligt oorganiserat ut just nu med alla sladdar, men med den högen planering som killen gjort, så tror jag han har en lösning på varenda grej.
Jo precis den uppfattningen har jag också fått, han verkar inte lämna något åt slumpen precis. 🙂
Sen måste jag applådera honom för det enorma arbetat han måste lägga ner på dokumentationen av projektet. Jag vet själv att det varken är det lättaste eller roligaste man kan göra. Det värsta är nog ändå att han har 56K modem och laddat upp alla de där bilderna med... 😮
Jag har 56K och tyckte det var jobbigt att ladda en sida med bilder...
Sardaukar wrote: Men wtf är alla kabalar till?? 🙄
Vissa är strömkablar osv. medan vissa bara är av kosmetisk vikt tydligen. 🙂
June 3, 2001
m0hx wrote: Det är inget fel på lådan, men den är trots allt köpt...
Dragit lite kablar? lol kolla vad han har gjort innan du vräker ur dig nått sånt, vet du hur det är att jobba med plexi tex?
Smirnoff wrote: All respekt åt Bit-tech.
De kan verkligen modda, när de gör ett projekt så är det inget ´vanligt chassi bygge, utan ett mästevärk får !Undrar hur mycket projektet gick totalt på 😛
Tror dock inte att G-gnome är en del av redaktionen på Bit-Tech men jag kan ju ha fel. 🙂
Priset har jag hört lite lösa rykten om och även om allt inte är klart är det nog redan dyrt så det förslår.. 😉
June 9, 2003
April 25, 2003
Kingen wrote: [quote=m0hx]Det är inget fel på lådan, men den är trots allt köpt...
Dragit lite kablar? lol kolla vad han har gjort innan du vräker ur dig nått sånt, vet du hur det är att jobba med plexi tex?
Jag menade självklart inte det bokstavligt...
Klart som fan att det är planerat vad alla kablarna ska fylla för funktion...
Men i min mening så är Vesper Deco HTPC 10ggr snyggare!
Men sen är jag mer för trälådor, tycker att trälådor är skitsnygga!
Och han har inte gjort det sämre med att lägga plexi-skivor mellan varje trälager heller!
1 Guest(s)