Shader Model 3.0, bättre än väntat...|Page 3|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Shader Model 3.0, bättre än väntat...
KingCobra
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 9
Member Since:
July 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
659727
July 2, 2004 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

GOTTI GOTT GOTT!!!!!

Ehhh var lägger du upp den???

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
Member Since:
August 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659732
July 2, 2004 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

KingCobra wrote: GOTTI GOTT GOTT!!!!!

Ehhh var lägger du upp den???

antagligen i röven... eller framsidan... vet inte vilket är mest sannolikt... hehe...

fan va jag garvade när jag kom på den laugh

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659736
July 2, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=KingCobra]GOTTI GOTT GOTT!!!!!

Ehhh var lägger du upp den???

antagligen i röven... eller framsidan... vet inte vilket är mest sannolikt... hehe...

fan va jag garvade när jag kom på den laugh

Vad är det med dig?
Det är inte många som skrattar åt dig nu...

Gi][Gurra
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
Member Since:
October 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659737
July 2, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Undac måste ha sunkig anslutning......händer inget 😛

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659738
July 2, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Den är uppe nu, ett par ganska schyssta resultat där.

Och snälla läs texten under Shadermark 2.1-resultaten. Det är viktigt för att förstå vad ni ser på.

https://www.nordichardware.se/.....ivelse=252

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
Member Since:
January 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
659741
July 2, 2004 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

nu är den ju uppe! jippie!!

Siada 1, längst ner wrote: RC0-versionen av DirectX 0.0c.

😕

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
659745
July 2, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är RC0-versionen av DirectX 0.0c för något? 😉

Gi][Gurra
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
Member Since:
October 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659746
July 2, 2004 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm
6%......vilket skämt....hoppas nvidia kan få till bättre resultat i framtiden

Undac, kan du inte bencha med 4xaa & 8xaf aktiverat, så vi får se om det meför någon större prestandaskillnad?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659748
July 2, 2004 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: nu är den ju uppe! jippie!!

RC0-versionen av DirectX 0.0c.

😕

varför sån gubbe?

senaste versionen av DirectX9.0c, släpptes igår

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659749
July 2, 2004 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Gi wrote: [Gurra]hmm
6%......vilket skämt....hoppas nvidia kan få till bättre resultat i framtiden

Undac, kan du inte bencha med 4xaa & 8xaf aktiverat, så vi får se om det meför någon större prestandaskillnad?

genomsnittet är inget att hurra för, var egentligen lite dumt att använda det kanske
som sagt, innan du dömmer något bör du läsa texten om shadermark2.1 och så kan man i princip räkna bort HSR-testet i D3D Rightmark helt
gör man det blir genomsnittet snarare 15% 😉

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
Member Since:
August 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659752
July 2, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

hum, vissa siffror var ju barnförbjuden status på ;P

Änsålänge verkar nvidia bli mitt nästa kort

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659755
July 2, 2004 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

btw ny version a Shadermark på ingång igen, uppdaterar resultaten strax om den visar sig göra någon skillnad

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
Member Since:
August 16, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659756
July 2, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=keffing][quote=KingCobra]GOTTI GOTT GOTT!!!!!

Ehhh var lägger du upp den???

antagligen i röven... eller framsidan... vet inte vilket är mest sannolikt... hehe...

fan va jag garvade när jag kom på den laugh

Vad är det med dig?
Det är inte många som skrattar åt dig nu...

hmm... JAG tyckte den va kul.. lite halv-onykter...

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
Member Since:
January 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
659758
July 2, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: varför sån gubbe?

Tog bara en gubbe i högen som jag tyckte såg ut ungefär så som jag såg ut när jag läste DirectX NOLL.NOLLc

Trevlig liten artikel. ^_^

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659760
July 2, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv pratat med folk på intenationella sidor som har vänner och liknande somjobbar på nvidia.
Dessa hävdar att skillnaderna är NOLL, vi ser prestandavinster här på nh och det är självklart inga myglade siffror!!

Som man läste i tidigt skede talades det om att sh3.0 skulle innebära vissa prestandalyft men inga speciella bildkvalitets lyft eller visuella förbättrigar.
Detta verkar faktist stämma.

Vi har säkert sätt screenshots från far cry på nätet med "den nya tekniken" där bilderna inte ens är lika ens egna bilder och man blir helt förvånad.

Tittar man en stund och jämför dessa bilder mot sina egna ser man att det inte bara är ljuset osv som skiljer utan att tunnor, fiender, monster, dörrar och väggar tom har helt andra texturer. Uppenbarligen har det legar ute många "inte äkta bilder"... folk gillar inte ordet fusk..

En annan sak man noterar är att där x800XT har vunnit över 6800u förlorar nu helt plötsligt även i SM2.0.

lite teorisifforo för att beskriva hur jag menar.

Lite tidigare:

x800XT: 100FPS
6800U: 95FPS
6800: 87FPS

Nu i jämförelser mellan x800XT, 6800U och 6800 där man även jämför skillnaderna mellan SM2.0 och 3.0 på nvidia kort ser det helt plötsligt ut så här i diagramen över SH2.0 jämförelserna:

x800XT: 89FPS
6800U: 105FPS
6800: 95FPS

Detta gäller vissa sidor... NH sköter sig bra 😉

Gi][Gurra
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
Member Since:
October 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659763
July 2, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Gi][Gurra]hmm
6%......vilket skämt....hoppas nvidia kan få till bättre resultat i framtiden

Undac, kan du inte bencha med 4xaa & 8xaf aktiverat, så vi får se om det meför någon större prestandaskillnad?

genomsnittet är inget att hurra för, var egentligen lite dumt att använda det kanske
som sagt, innan du dömmer något bör du läsa texten om shadermark2.1 och så kan man i princip räkna bort HSR-testet i D3D Rightmark helt
gör man det blir genomsnittet snarare 15% 😉

sure, 15% extra i shadermark påverkar mig stenhårt när jag lirar dagens spel...allvarligt - kortet har potential, men mer än så säger jag inte. Nvidia har fortfarande inte imponerat tillräckligt på mig.

Jag trodde det skulle vara fråga om ~25% extra fps i far cry & i i princip alla kommande sm3-spel.

*Behåller mitt x800*

bra att ni iaf fick upp artikeln så här fort1

EDIT: Aye, supernova, har också sett det. Undrar om crytech och nvidia samarbetat lite extra iom senaste patchen? =)
- jag behåller 1.1 installerad

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
Member Since:
December 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
659780
July 2, 2004 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm, intressant ju, fast nu vacklar jag, tänkte beställa mig en x800xt nästa lön men nu.... får välan se fler tester 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659789
July 2, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

I mina ögon är detta ett resultat som inte får mig att gå över till nvidia.
Det är inte tillräckligt mkt för att övertyga mig.

Näe...jag fortsätter med ATi.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
659794
July 2, 2004 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

har uppdaterat alla genomsnittliga ökningar så att de blivit korrekta nu
kolla resultaten igen

den riktiga genomsnittliga ökningen ligger på strax över 12 %

knappast dåligt IMHO 🙂

Gi][Gurra
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
Member Since:
October 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
659797
July 2, 2004 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: har uppdaterat alla genomsnittliga ökningar så att de blivit korrekta nu
kolla resultaten igen

den riktiga genomsnittliga ökningen ligger på strax över 12 %

knappast dåligt IMHO 🙂

absolut inte - det är iaf klart mer än de 0% jag väntade mig från början =),
men vi har sett samma sak förr när ATi ägde shadermark, men långt ifrån alla spel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 355
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL