October 17, 2002
denstore wrote: Helt klart är att 12% är ett mäktigt lyft. Till hösten kan det nog tänkas att man suger in ett Nvidia-kort igen. Skulle vara kul faktiskt.
absolut...
nvidia-kort till jul för min del =)
nvidia har varit efter nu sedan 9700pro släpptes - det är DAGS nu för dem att komma tillbaka.
EDIT:
Urgh! Undac, driver du med oss eller.....kör du 2x6800 ultra i sli-läge!?
det vill vi se benchmarks på! =)
November 29, 2001
Gi wrote: [Gurra][quote=UndaC]har uppdaterat alla genomsnittliga ökningar så att de blivit korrekta nu
kolla resultaten igenden riktiga genomsnittliga ökningen ligger på strax över 12 %
knappast dåligt IMHO 🙂
absolut inte - det är iaf klart mer än de 0% jag väntade mig från början =),
men vi har sett samma sak förr när ATi ägde shadermark, men långt ifrån alla spel.
fast nu handlar det inte om att äga i ett test, det handlar om själva prestandaökningen
just av den anledningen valde jag att inte jämföra resultaten med andra kort då det nog hade förvillat bort folk från ämnet
October 17, 2002
UndaC wrote: [quote=Gi][Gurra][quote=UndaC]har uppdaterat alla genomsnittliga ökningar så att de blivit korrekta nu
kolla resultaten igenden riktiga genomsnittliga ökningen ligger på strax över 12 %
knappast dåligt IMHO 🙂
absolut inte - det är iaf klart mer än de 0% jag väntade mig från början =),
men vi har sett samma sak förr när ATi ägde shadermark, men långt ifrån alla spel.
fast nu handlar det inte om att äga i ett test, det handlar om själva prestandaökningen
just av den anledningen valde jag att inte jämföra resultaten med andra kort då det nog hade förvillat bort folk från ämnet
Men det är just det som gör situationen så osäker!
Det kan lika gärna prestera 50% bättre i framtida spel, som att stanna på 12% förbättring. (även om någonstans där mittemellan är mest troligt )
October 17, 2002
denstore wrote: [quote=Gi][Gurra][EDIT:
Det är ju inte så värst lätt att hitta moderkort som stödjer det just nu....
såg det nu också på resten av utrustningen...verkar vara vem som helsts drömsystem =)
September 12, 2001
Gi wrote: [Gurra][quote=denstore][quote=Gi][Gurra][EDIT:
Det är ju inte så värst lätt att hitta moderkort som stödjer det just nu....
såg det nu också på resten av utrustningen...verkar vara vem som helsts drömsystem =)
Det kostar inget att drömma. 🙂
March 11, 2003
skiroy wrote: [quote=Gi][Gurra] Det kan lika gärna prestera 50% bättre i framtida spel
Och medan vi väntar på dom framtida spelen som utnyttjar kortens finesser så står vi där med en helt ny generation grafikkort.
Helt rätt. Men samtidigt var det samma argument som många Nvidia-fans gav för att köpa ti4600 istället för 9700. DX9-spel kommer att dröja flera generationer.... 😉
May 17, 2004
gott 😀 15% är mycket, fast själv så säjer jag 10% ökning låter mer rätt men jag brukar dra ner nått snäpp när jag läser nått då vissa saker överdriver något (inget illa mot dig undac). men iförhållande till vad man själv kan se. käns gott det här, har gillat 6800 sen den kom :). blir nästa köpet även fast x800 värkar mer pris värd men det lär bli ett gt och sätta den på ultra status 😉
October 17, 2002
denstore wrote: [quote=skiroy][quote=Gi][Gurra] Det kan lika gärna prestera 50% bättre i framtida spel
Och medan vi väntar på dom framtida spelen som utnyttjar kortens finesser så står vi där med en helt ny generation grafikkort.
Helt rätt. Men samtidigt var det samma argument som många Nvidia-fans gav för att köpa ti4600 istället för 9700. DX9-spel kommer att dröja flera generationer.... 😉
det där måste jag argumentera emot.
9700pro hade betydligt mkt bättre prestanda än ti4600, speciellt med aa & af aktiverat - och då snackar vi inte om ynka "dubbelt så snabbt" - dx9 var bara en bonus, och faktum är ju att det först är nu som användningen av dx9 har tagit fart ordentligt.
Vitamin-C wrote: gott 😀 15% är mycket, fast själv så säjer jag 10% ökning låter mer rätt men jag brukar dra ner nått snäpp när jag läser nått då vissa saker överdriver något (inget illa mot dig undac). men iförhållande till vad man själv kan se. käns gott det här, har gillat 6800 sen den kom :). blir nästa köpet även fast x800 värkar mer pris värd men det lär bli ett gt och sätta den på ultra status 😉
GT är mer prisvärt än x800pro, så du gör helt rätt i att välja ett 6800.
Enda anledningen som jag ser till att man skulle kunna köpa ett x800, är om man hittar ett riktigt billigt xtpe eller x800pro Vivo
November 29, 2001
grejen med dx9.0c är att det är sjukt lätt för alla spel (även de som typ kommer ut imorrn) att lägga till sm3.0 compiler targets
som man ser i shadermark 2.1 kan det öka individuella shaders enormt mycket bara det
så nog lär vi ha en del spel med iaf shadermodel 3.0 tack ons ganska snart, och det här med tack ons blir tydligen mycket bättre än vad man hittills trott 🙂
July 3, 2004
UndaC wrote: btw, från nvidia:
"1.2 patch is all about the performance.
1.3 patch will have all the cool stuff in it. 🙂 such as HDR, displacement mapping etc…"
det var DET DÄR jag väntat på 😀 trodde faktiskt att bilderna på nätet med ubergrafik var fake..... hoppet är tillbaka 😉 Undrar nu bara om det drar ner prestandan för mycket.
October 17, 2002
UndaC wrote: grejen med dx9.0c är att det är sjukt lätt för alla spel (även de som typ kommer ut imorrn) att lägga till sm3.0 compiler targets
som man ser i shadermark 2.1 kan det öka individuella shaders enormt mycket bara detså nog lär vi ha en del spel med iaf shadermodel 3.0 tack ons ganska snart, och det här med tack ons blir tydligen mycket bättre än vad man hittills trott 🙂
grrrr.....vill bara slänga XT:t i soptunnan....
October 17, 2002
[ToMaHaWk wrote: ]Varför köpa GT'n? Skulle den gå att modda till ultra eller? :bok:
Sitter & suger på tanken att inhandla ett 6800ultra istället nu... Men om det finns nåt billigare kort som går att modda på nåt sätt så är ju det kul också.. 😉
det är bara att överklocka GT:t så har du ett ultra - ATIs x800pro däremot är det lite knepigare med..
3 Guest(s)