April 17, 2005
Shamino är tillsammans med vår egen 3DMark-guru Kinc två av de mest talangfulla överklockarna i dagsläget och vi kunde igår rapportera om Kincs påbörjade överklockningstester med NVIDIAs nya GeForce 7900 GTX-grafikkort. Kinc började med lite seriös luftkylning för att värma upp men Shamino har direkt gett sig på det tunga artelleriet. Med förmodligen flytande kväve som kylning har Shamino lyckats få ner temperaturen på sitt 7900 GTX-grafikkort till -92C och på detta sätt nått en enormt imponerande GPU-klock på 1000MHz. Han har kört sitt kort på DFIs purfärska Venus-moderkort och med en Athlon 64 FX-60 i 3.56GHz. Detta gav en mycket imponerande singel-kort poäng på 8786 3DMarks i 3DMark06.
Detta alltså endast med ett 7900 GTX-kort i systemet, men då överklockat till hela 1000MHz/990MHz. Både Kinc och Shamino har tagit upp jakten på diverse 3DMark-rekord och efter att man nyligen möttes i Silicon Valley på besök hos just NVIDIA kan vi nog vänta oss riktigt trevliga fajter mellan dessa två talangfulla överklockare. Vi kommer garanterat hålla er uppdaterade kring detta!
[Image Can Not Be Found]
Dry_Ice wrote: Börjar jag bli senil eller stog det inte 950 Mhz för 50 min sedan 😐 ?
Hursomhelst grymt gjort!
Hehe ska jag vara helt ärlig stämmer det. 😛
40min efter att den första nyheten postades dök det upp nya uppgifter så det blev en snabb ompostning av nyheten, hope you dont mind. 🙂
Men du får en stjärna i kanten för uppmärksamhet!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)