April 17, 2005
Sharp M4000 är ännu ett tillskott på marknaden för bärbara datorer men det ska enligt Sharp inte vara vilken notebook som helst. M4000 ska enligt Sharp föra samman det bästa av flera världar, slimmad design, hög prestanda och fin komfort och batteritid. Sharp M4000 använder sig av Intels Centrino-plattform och hjärtat i systemet är en Pentium M 740 processor på 1.73GHz. Övriga egenskaper hos M4000 är en 13.3" bredbildsdisplay med WXGA-upplösning, 80GB hårddisk och 512MB ram. Sharp M4000 väger blott 1.72kg och är som smalast endast 27mm tjock. Batteritiden är inte heller något att skämmas över, 6 timmar ska M4000 klara utan att behöva laddas upp. Sharp M4000 ser faktiskt riktigt trevlig ut på pappret, speciellt för dem som är ute efter en ultraportabel dator med ordentligt med krut i.
Källa: Sharp
Det missade jag ju helt..
1799 dollar går den lös på, fixar in det i nyheten också.
Tekniknörd som gillar att träna.
February 12, 2003
arion wrote: Precis en sån vill jag ha, fast med ett "bra" grafikkort!
Iof så nämns det inte här vad det är för gf, men jag kan tänka mig att det är ett integrerat.
Finns sådanna datorer endast i mina drömmar?
Med tanke på att separata grafikkretsar brukar dra en hel del ström, så blir det till att offra nånting. Och på de här portabla är det ofta inte grafiken som prioriteras, utan batteritid. 🙂
Själv är jag ruskigt sugen på en liten jäkel, skulle vara mysigt att ha.
1 Guest(s)