August 22, 2005
Det antar vi i alla fall är tanken med deras nya system som går under kodnamnet "Shuttle MCE-01" och inte är något annat än ett HTPC-system som nyttjar Microsofts Media Center 2005.
Den stora skillnad mot tidigare Shuttle system är att man nu gått ifrån sin standardiserade kubform och förlitat sig på standard formatet för övrigt hemelektronik, ett mycket klokt val i vår mening.
Hårdvaran är än så länge preliminär men det ser ut att bli ett 915M-baserat moderkort, ATI X300 PCIe grafikkort, TV-tuner, 7.1 kanals ljudkrets m.m.
Huruvida Shuttle MCE-01 blir en intressant produkt återstår att se, men med tanke på Shuttles framgångar på SFF-marknaden har vi stora förhoppningar.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Techconnect
March 10, 2003
Delph1 - Antar att detta är första gången du ser den där. Denna har jag läst om innan
och Shuttle skall köra med Pentium-M i den.
Iaf enligt de senaste uppgifterna som jag fått obekräftat ifrån Odie.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 5, 2001
Redfaction wrote: Undrar om det tänkt på att inte ha ett analogt tv kort i den utan ett digitalt då analoga nätet börjar släckas ner nu äntligen.
Eller varför inte två ett för terrastrial och ett för digital kabel.
Antaglien för att analogt är mycket billigare och går att använda överallt. Det finns ju 3 varianter av digitala kort. Det bästa hade varit att inte ha något tv-kort i den alls från början.
Visst analoga marknätet kommer släckas ner...men kabelnäten kommer fortsätta sända analogt.
Redfaction wrote: Undrar om det tänkt på att inte ha ett analogt tv kort i den utan ett digitalt då analoga nätet börjar släckas ner nu äntligen.
Eller varför inte två ett för terrastrial och ett för digital kabel.
Det verkar vara valfritt, i alla fall ska det finnas stöd för DVB-T (marksänd digitalTV).
Tuner - Digital DVB T-Tuner, Analogue Tuner (NTSC or PAL), FM Tuner
För övrigt kan jag meddela att det inom en snar framtid kommer dyka upp en uppföljningsartikel på vår TwinHan DVB-T recension. Denna gång med två andra DVB-T tuners från en annan aktör. Våga vägra analogt!! 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
November 27, 2003
Ctrl wrote: Delph1 - Antar att detta är första gången du ser den där. Denna har jag läst om innan
och Shuttle skall köra med Pentium-M i den.
Iaf enligt de senaste uppgifterna som jag fått obekräftat ifrån Odie.
Ja, det är första gången.
http://eu.shuttle.com/DesktopD.....ead-10825/
Om du vill ha riktiga uppgifter och ingqa spekulationer 😉
//Andreas
March 10, 2003
Tja.. Odie brukar inte spekulera. Dock får han inte tjöta så mycket pga NDA.
Han jobbar nämligen för Shuttle så det enda han brukar säga att det är troligt eller möjligt som svar.
Men det har börjat bli ganska lätt att läsa av han nu..*hehe*
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)