August 22, 2005
Enligt Digitimes så kommer Shuttle snart att börja marknadsföra XPC SB81P, deras första barebone (och kanske det första överhuvud taget?) baserat på Intel's 915G-chipset. Detta innebär att det lilla systemet bland annat kommer att ha stöd för 16X PCI-express vilket gör det till en relativt framtidssäker investering. Barebonet kommer dessutom att vara utrustat med ett nyutvecklat kylningssystem och ett 350W nätaggregat vilket gör att det klarar av komponenter som drar relativt mycket effekt.
Priset då? Det kommer att börja på drygt $300, vilket motsvarar knappt 3000 kronor vilket inte är speciellt farligt för ett barebone utrustat med alla dessa godsaker. Notera att detta inte är officiellt än, vi återkommer givetvis vid ett eventuellt officiellt uttalande ifrån Shuttle.
Läs mer här.
November 11, 2002
Bilder finns här http://de.shuttle.com/druck_sb......htm#sb81p
September 19, 2002
Är det jag som är trött, eller kommer den där att lukta dase hela dagen lång? 😉 Nya intelchippen känns litegrann som ett sömnpiller med de nuvarande processorerna, dessutom med ddr-2 som i princip bara är dyrt & kasst i dess nuvarande form.
Nä ner med timings & upp med frekvenserna på minnena.
Ner med värmeutvecklingen och långa pipelines på cpu. Bort med överklockningsspärrar & sånt skit. Och upp med klockfrekvenser, cache, dualcore och hög IPC som bara den, så vi får nåt att tappa hakan inför.
Jag vill bli så chockad vid en processorlansering att jag blöter ner i byxorna! SMITE ME, OH MIGHTY SMITER! 😉
September 19, 2002
Dry_Ice wrote: Ne, håller mig kvar vid min megapc !, Den är fan så mycket snyggare, och det är lite med idén med barebone att de ska synas, och ofta fungera som HTPC
Nja, i mitt fall så är de till för att man inte ska behöva vara hulken för att kunna gå på lan. 😉
Tar inte direkt Dator 1 i sign & slänger upp på axeln & traskar iväg om vi säger så... den väger väl 35-40kg nånstans iaf... Bara kylningen väger ju 20 utan problem. 😉
1 Guest(s)