Shuttles P-chassi gör entré på A64-marknaden|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Shuttles P-chassi gör entré på A64-marknaden
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 22, 2005 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Shuttles P-chassi skapades primärt för att hantera Intels Prescott-processorers enorma värmeutveckling och hela chassits design är inriktat på att effektivisera kylningen av systemets komponenter.
Att P-chassit även visat sig använda en mycket effektiv design ur användarvänlig synpunkt har gjort att många morrat åt det faktum att endast Intel-konsumenter haft tillgång till det nya chassit.

Nu, ett antal månader efter dess introducering, ser vi P-chassit även på Athlon 64-marknaden och det i form av Shuttle XPC SN25P. På TechReport har man tagit en närmare titt på detta efterlängtade chassi som baseras på nForce4-styrkretsen.

"WITH EXPANSIVE INTERNALS that can accommodate up to three hard drives, a trio of temperature-controlled cooling zones, tool-free drive rails, and a robust 350W power supply, the P series is undoubtedly the pinnacle of Shuttle's XPC chassis line. Enthusiasts have been eagerly awaiting a P-series XPC for the Athlon 64, but in the seven months since the chassis' introduction, the P series has been a Pentium 4-only affair. That all changes today with the arrival of Shuttle's XPC SN25P."

Det är ingen tvekan om att Shuttles erfarenhet inom SFF-marknaden ger utslag i deras produkter och återigen verkar det som att man lyckats skapa ett mycket bra system.
Hur bra kan ni läsa i TechReports recension.

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
847472
February 22, 2005 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ÄNTLIGEN! här ska det läsas!!! 🙂

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
847570
February 23, 2005 - 8:29 am
sp_Permalink sp_Print

Efter läst recensionen så fattar jag inte varför dem inte har bytt plats på PCIE 16x och 1x , för nu är ju PCIE 1x helt värdelös för den troligen alltid kommer vara ivägen av grafikkortet.

Grafikkort och sen ett audigy 2 ljudkort (el bättre) för spel e ett måste om man ska ha kunna höra allt.

Men det går självklart inte kombinera... klart en besvikelse. 🙁

ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
847830
February 23, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Den stora nyheten tycker jag var att Shuttle kommit med en nForce4 plattform, inte chassit.

Bygger jag nytt till hösten så blir det troligen denna barebone. Det som är lite trist med det hela är att den vuxit i storlek (ett nödvändigt ont så klart). Chassit ser nästan ut som ett midi-tower bredvid det gamla G- chassit. Nu kan jag inte använda min nyinköpta bareboneväska om jag bygger på detta chassi.

Jag funderade lite på ljudnivån också............., alla dessa fläktar. Den skulle dock trots allt vara väldigt tyst. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer att bygga något mer i "fullstorlek". Har man väl en gång vant sig vid barebone så vill man inte ha något stort klumpigt bigtower.

Chassit är dessutom väldigt snyggt!!

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL