August 22, 2005
Shuttles P-chassi skapades primärt för att hantera Intels Prescott-processorers enorma värmeutveckling och hela chassits design är inriktat på att effektivisera kylningen av systemets komponenter.
Att P-chassit även visat sig använda en mycket effektiv design ur användarvänlig synpunkt har gjort att många morrat åt det faktum att endast Intel-konsumenter haft tillgång till det nya chassit.
Nu, ett antal månader efter dess introducering, ser vi P-chassit även på Athlon 64-marknaden och det i form av Shuttle XPC SN25P. På TechReport har man tagit en närmare titt på detta efterlängtade chassi som baseras på nForce4-styrkretsen.
"WITH EXPANSIVE INTERNALS that can accommodate up to three hard drives, a trio of temperature-controlled cooling zones, tool-free drive rails, and a robust 350W power supply, the P series is undoubtedly the pinnacle of Shuttle's XPC chassis line. Enthusiasts have been eagerly awaiting a P-series XPC for the Athlon 64, but in the seven months since the chassis' introduction, the P series has been a Pentium 4-only affair. That all changes today with the arrival of Shuttle's XPC SN25P."
Det är ingen tvekan om att Shuttles erfarenhet inom SFF-marknaden ger utslag i deras produkter och återigen verkar det som att man lyckats skapa ett mycket bra system.
Hur bra kan ni läsa i TechReports recension.
December 26, 2001
December 26, 2001
Efter läst recensionen så fattar jag inte varför dem inte har bytt plats på PCIE 16x och 1x , för nu är ju PCIE 1x helt värdelös för den troligen alltid kommer vara ivägen av grafikkortet.
Grafikkort och sen ett audigy 2 ljudkort (el bättre) för spel e ett måste om man ska ha kunna höra allt.
Men det går självklart inte kombinera... klart en besvikelse. 🙁
October 28, 2004
Den stora nyheten tycker jag var att Shuttle kommit med en nForce4 plattform, inte chassit.
Bygger jag nytt till hösten så blir det troligen denna barebone. Det som är lite trist med det hela är att den vuxit i storlek (ett nödvändigt ont så klart). Chassit ser nästan ut som ett midi-tower bredvid det gamla G- chassit. Nu kan jag inte använda min nyinköpta bareboneväska om jag bygger på detta chassi.
Jag funderade lite på ljudnivån också............., alla dessa fläktar. Den skulle dock trots allt vara väldigt tyst. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer att bygga något mer i "fullstorlek". Har man väl en gång vant sig vid barebone så vill man inte ha något stort klumpigt bigtower.
Chassit är dessutom väldigt snyggt!!
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
1 Guest(s)