SideWinder X4 tangentbord med grym simultankapacitet|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SideWinder X4 tangentbord med grym simultankapacitet
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 1, 2010 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Från Microsoft kommer nu ett nytt gamingtangentbord som ser ut att klara av det mest vi män inte mäktar med i vanliga fall. SideWinder X4 har utrustats med anti-ghosting teknik som i själva verket ger Microsofts nya tangentbord en omatchad simultankapacitet. Tekniken ska göra det möjligt för användare att trycka på inte mindre än 26 tangenter samtidigt, utan att systemet missar några kommando.

Microsoft menar att även extremt snabba användare nu ska kunna dra nytta av sina färdigheter utan att hindras av sitt tangentbord.

The advanced technology takes anti-ghosting to the next level by allowing gamers to press up to 26 keys at once. Because each key is scanned independently by the keyboard hardware, each key press is correctly detected regardless of how many other keys are being pressed at the same time. The SideWinder X4 Keyboard excels where other keyboards fail, letting users execute key combinations and taking full advantage of their skill and speed.

Utöver detta har Microsoft även försett SideWinder X4 med stöd för macro-inspelning för dem som hellre trycker på en knapp och låter datorn sköta resten. Användare kan även spara olika inställningsprofiler där bland annat knapparnas funktion och bekbelysning går att ställa in efter eget önskemål.

Microsoft SideWinder X4 går att hitta i utvalda svenska Internetbutiker redan idag med ett pris på drygt 500 svenska kronor.

[Image Can Not Be Found]

Fredrik_8
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 258
1242573
February 1, 2010 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Huruvida det är bra eller inte låter jag vara osagt, men visst fan ser det riktigt bra ut!

golvslip
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1242577
February 1, 2010 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

"anti-ghosting teknik som i själva verket ger Microsofts nya tangentbord en omatchad simultankapacitet" steelseries 7g klarar av att alla knappar trycks in samtidigt 🙂

edit: hehe precis xDD

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1242579
February 1, 2010 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

okej det hade jag missat, då finns det alltså ännu bättre tangentbord att göra face plants på. Men 26 knappar räcker nog för de flesta i alla fall.

Men jag ska ändra i nyheten så vi inte far med osanningar, tack för uppmärksamheten. 🙂

Tobberian
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
1242618
February 2, 2010 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

FANTASTISKT! .... ja tar en i vitt/ljusgrått utförande.

XE.. MORDISKT HAT!

SS_The_Demon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 328
1242682
February 2, 2010 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså vad är riktigt nytt med detta jämfört med SideWinder X6 då? Förutom att man kan trycka på 26 knappar samtidigt vill säga (vilket är helt jävla onödigt om du frågar mig). Mitt X6 kostade ungefär lika mycket, men då kan jag istället flytta över numpaden till den vänstra sidan om jag vill, stöd för till 90 macros, samt att X6 har två st potentiometrar, en för bakgrundsbelysningen och en för volymen (vilket är mycket bättre än + och - knappar som de flesta andra bord har, iaf om du frågar mig).

Nä, ett X6 är nog ett bättre köp tror jag. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 119
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL