August 22, 2005
Efter Jul och nyårsfirande har nu det nya året börjat även på NH men innan vi går vidare med nya projekt och tävlingar ska vi knyta ihop säcken för förra året. Däribland har vi decembers månadstävling, vår sjätte i rad, som ska avslutas.
Tävlingen annordnades i samarbete med Corsair och var den första med flera priser att välja mellan. Nu är dock även denna tävling till ända och vinnarena i 2003 års sista månadstävling finns här nedan.
• 1:a-pris: Kristoffer "Fantomen" Hjalmarsson- Valfritt från kategori 1
• 2:a-pris: Daniel "D.K" Carlsson - Valfritt från kategori 2
• 3:e-pris: Fredrik " Sleman" Sleman - Valfritt från kategori 3
Ett stort grattis till vinnarna som inom kort kommer få sina priser i lådan!
Nästa månadstävling drar igång inom kort så för er som inte räckte enda fram denna gång kommer det nya chanser.
För den som vill se vilka priser det fanns i de olika kategorierna kan ni ta er vidare till forumet där ni även kan gratulera vinnarna.
Här är de olika vinstkategoriernas priser, varav vinnarna får välja en vinst vardera. Detta val kommer göras i ett mail som skickas till vinnarna personligen.
Kategori 1:
1. Corsair TWINX1024R-3200C2 1024MB REG (Athlon 64 FX)
2. Corsair HydraCool 200
3. Corsair TWINX PRO3200LL 1024MB (Med indikator-LEDs)
4. Corsair 256MB SO-DIMM Laptop-minne (valfritt mellan PC100, PC133, DDR266/DDR333)
Kategori 2:
1. Corsair HydraCool 200
2. Corsair TWINX PRO3200LL 1024MB (Med indikator-LEDs)
3. Corsair 256MB SO-DIMM Laptop-minne (valfritt mellan PC100, PC133, DDR266/DDR333)
Kategori 3:
1. Corsair TWINX PRO3200LL 1024MB (Med indikator-LEDs)
2. Corsair 256MB SO-DIMM Laptop-minne (valfritt mellan PC100, PC133, DDR266/DDR333)
Tekniknörd som gillar att träna.
Dehman wrote: Grattis till er som vann.
Tycker det är lite tråkigt att det alltid är "okänt" folk som vinner. =/ Men men...
Jo det är alltid någon som säger det efter varje tävling. 🙂
Jag kan hålla med dig men å andra sidan tycker jag också det är kul att nyare medlemmar kan få ett rätt trevligt mottagande genom att vinna i våra tävlingar. Vad det hela beror på är en annan femma, antingen är våra kända medlemmar lata alt. svarar fel på många frågor. Eller så är är det bara slumpen, då vi faktiskt inte kan göra mer än att lotta fram vinnarna och vara nöjda med det.
Denna månad ska dock alla få ett mail om sin medverkan och hur många rätt man hade, det har ni mitt ord på!
Så om det inte dyker upp ett mail inom ett par dagar vet ni var ni ska skicka flamemailen.. 😉
June 23, 2001
lite trist att några kallade mig "ny" när jag vann i månadstävling #5, fast jag har varit medlem här längre än de flesta. jag skrev av bara f*n förut, men så ändrade ni forumet nångång (tror jag) så inläggsräknaren började om från 0. men jaja. Var tvungen att skriva av mig lite 😉
Edit: Givetvis önskar jag ett STORT grattis till respektive vinnare.
March 10, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=Dehman]Grattis till er som vann.
Tycker det är lite tråkigt att det alltid är "okänt" folk som vinner. =/ Men men...
Jo det är alltid någon som säger det efter varje tävling. 🙂
Jag kan hålla med dig men å andra sidan tycker jag också det är kul att nyare medlemmar kan få ett rätt trevligt mottagande genom att vinna i våra tävlingar. Vad det hela beror på är en annan femma, antingen är våra kända medlemmar lata alt. svarar fel på många frågor. Eller så är är det bara slumpen, då vi faktiskt inte kan göra mer än att lotta fram vinnarna och vara nöjda med det.
Denna månad ska dock alla få ett mail om sin medverkan och hur många rätt man hade, det har ni mitt ord på!
Så om det inte dyker upp ett mail inom ett par dagar vet ni var ni ska skicka flamemailen.. 😉
Okej vad bra. 😀 Jag har velat veta hur det gått varje månad. Men aldrig fått reda på det. =/ Annars kan ni väl skriva in de rätta svaren här?
Smirnoff: Jag tror det var Överklockaren på sista frågan. KOmmer inte ihåg den riktigt. Alternativ två är jag ganska säker på att det var i.a.f.
Visst kan jag skriva in svaren här i alla fall, här är de i turordning.
Fråga 1:
Vad använder Corsair för packetering (Package) på sina SO-DIMM DDR-moduler?
Rätt svar #3: 200 SO-DIMM
Fråga 2:
I hur många olika hastigheter (specificerad klockfrekvens) säljs Corsairs Pro-minne för tillfället?
Rätt svar #1: 2 st
Fråga 3:
Corsair har nyligen lanserat en ny modell av deras XMS-minne, Corsair TWINX1024-4400, vilken hastighet är dessa minnen specificerade för?
Rätt svar #3: DDR550
Fråga 4:
Vilken användare bör enligt "XMS Buyers guide" köpa TWINX1024-3200LLPRO till sitt Canterwood-system (875P)?
Rätt svar #2: Överklockaren
January 20, 2003
treeo wrote: lite trist att några kallade mig "ny" när jag vann i månadstävling #5, fast jag har varit medlem här längre än de flesta. jag skrev av bara f*n förut, men så ändrade ni forumet nångång (tror jag) så inläggsräknaren började om från 0. men jaja. Var tvungen att skriva av mig lite 😉
Edit: Givetvis önskar jag ett STORT grattis till respektive vinnare.
Har för mig att de sa inaktiva och nya.
May 11, 2002
ceasar wrote: varför bara svenskar som vann?
Därför att tävlingen bara gäller för svenskar i dagsläget. Det är till stor del pga. hantering av priser och att en internationell tävling inte hade varit lika intressant för våra svenska läsare och blivit mycket mer svårhanterlig.
Men det kanske kommer i framtiden.
March 10, 2002
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=ceasar]varför bara svenskar som vann?
Därför att tävlingen bara gäller för svenskar i dagsläget. Det är till stor del pga. hantering av priser och att en internationell tävling inte hade varit lika intressant för våra svenska läsare och blivit mycket mer svårhanterlig.
Men det kanske kommer i framtiden.
Han kanske menar att det inte var någon invandrare som vann. Vad vet jag. :bgrin:
1 Guest(s)