April 1, 2001
GooGeL wrote: Gratz alles!
jag fick också bara rätt på en fråga...????
kan säga med 110% säkerhet att jag svarade rätt på alla ;/
Samma här. Nu får de allt förklara sig och tala om vilka de rätta svaren var! Eftersom frågorna är så pass enkla, kan man i princip alltid vara 100% säker på att svaret är rätt innan man svarar.
Det verkar onekligen blivit något fel med mailutskicket och anledningen till detta är förmodligen att vi enbart körde med 3 frågor denna månad, då scriptet är anpassat för fyra frågor.
Vi har haft lite problem med att få allting att funka då scriptaren som stått för månadstävlingen ligger i fält för tillfället och är något svår att få tag på. 😉
Vi håller på med ett helt nytt script för hela tävlingen så att det både ska bli säkrare och lättare för oss att administrera tävlingen.
Jag personligen har trippelkollat alla frågors svar så själva faciten ska vara rätt varav problem med mailutskicket verkar vara en bra gissning. Tyvärr kan jag inte kolla det själv då mina scriptarskillz inte är riktigt att skryta med men vi ska självklart kolla upp det grundligt under dagen.
Frågorna och de rätta svaren bifogar jag här.
Fråga 1: Vilken är den rekommenderade uppdateringsfrekvensen för Huyndai L70S vid 1280x1024-upplösning?
Svar: 60Hz
Fråga 2: Shuttle AN50R använder sig av två integrerade nätverkskretsar men av vilka fabrikat?
Svar: Realtek + Intel
Fråga 3: Vad är den specificerade maxströmmen (Ampere) man kan dra ifrån +5.0V på ett Levicom VP500B.BL
Svar: 30A
Stort Grattis till dig Smirnoff och de övriga vinnarna!
PS. Om dessa svar inte överenstämmer med dina Smirnoff ser det dock värre ut... 😮
Tekniknörd som gillar att träna.
m00pid00 wrote: Är det bara jag som ALDRIG har fått ett mail om hur det gick för mig i tävlingen?
Har du skrivit in rätt mailadress då? Det verkar väldigt konstigt om bara ett fåtal inte får sina mail. Kanske skickat in en äldre mailadress eller helt enkelt stavat fel.
Ska jag vara helt ärlig kommer jag dock inte ihåg om man matar in sin mailadress både i månadstävlingens registrering eller enbart i själva forumsregistreringen .. ska kolla upp det så kan vi se om vi kan hitta en lösning.
Det verkar som att mailutskicket klöddar allmänt då mailadresserna ska vara bundna till själva forumsregistreringen. Tyvärr kan jag inte göra ytterligare undersökningar för tillfället då min kunskap inom scriptning alltså inte sträcker sig så långt.
Vi får återkomma när någon av våra scriptare tittat närmare på det helt enkelt.
October 2, 2003
Fråga 1: Vilken är den rekommenderade uppdateringsfrekvensen för Huyndai L70S vid 1280x1024-upplösning?
Svar: 60Hz
Fråga 2: Shuttle AN50R använder sig av två integrerade nätverkskretsar men av vilka fabrikat?
Svar: Realtek + Intel
Fråga 3: Vad är den specificerade maxströmmen (Ampere) man kan dra ifrån +5.0V på ett Levicom VP500B.BL
Svar: 30A
Så här svarade jag på alla frågorna, men det stod att jag hadde svarat rätt på 1 fråga.. skumt 😀
Grattis till ni som vann :blink:
Nu är "gåtan" löst kan jag meddela. 😉
Mailutskicket använder sig av ett separat rättningsscript och det stod riktat mot december månad varav rättningen blev helt fel i mailutskicket.
Rättningen av vinnarna stämmer dock och ett nytt mail skall nu vara utskickat till alla deltagare med deras rätta resultat.
December 5, 2003
1 Guest(s)