November 29, 2001
Installerar du om Windows ofta? Behöver du göra multipla installationer i tex. ett företag, på skolan osv? Vill du försäkra dig om högsta möjliga prestanda, säkerhet och buggfrihet?
Då är Nordic Hardware senaste guide något för dig. Här tar vi upp begreppet "slipstream" som man ungefär kan säga betyder "integrera". Det som ska integreras är Service Packs, de paket med uppdateringar som släpps till Windows och Office men jämna mellanrum.
Istället för att ödsla tid med långa guider har vi anpassat guiderna för de senaste Service Packen som finns ute. Så det är bara att plocka fram era skivor och tanka ner senaste Service Packen och börja "slipstreama" för hela slanten.
Läs mer här.
November 29, 2001
Vi har haft ett antal "betatestare" av dessa guider och i princip alla med undantag av två personer har fått det att fungera helt perfekt.
Om ni mot förmodan skulle stöta på problem ber vi er att först läsa igenom guiden väldigt grundligt en gång till och sedan om det fortfarande inte fungerar kan ni posta i denna tråden (gärna med lite info om var ni tror det "går fel" osv.).
November 29, 2001
CyProx wrote: blir den precis som som orginalet, det går ju att köpa xp med sp1 installerat men blir den likadan den man gör själv eller är det något som skiljer?
Ja det bör bli samma sak, eftersom Windows XP med SP1 integrerat inte finns ute än så är det omöjligt för mig att lova något.
Eventuellt kommer den nya XP-versionen innehålla annat skit (tex Windows Media Player 9.0 osv.) men själva Windows o SP1 lär det inte vara någon skillnad på, det kan jag näsan sätta mitt lillfinger på. 🙂
1 Guest(s)