October 9, 2001
De flesta som spelar CS vet att fusk spridigt sig något enormt. Givetvis är det inte kul för de som spelar med öppna kort. Först kom det antifusk patchar och sedan kom PunkBuster som hjälpte ett tag. Men nu har man tagit sig runt även PunkBuster. Ska man bli bannad från en server så måste man få bevis mot sig, och det kan vara svårt i dagens läge när fuskarna alltid har ett stegs försprång. Fredrik Lindelöf eller som han brukar kalla sig, Dyre Prins har tagit detta problem i egna händer. Ett bra initiativ för att försöka stoppa det utbredda fusket.
Iden går ut på att man skapar ett nätverk som har en hemsida som knytpunkt. Gotcha Sucka ska den komma att kallas, den är under uppbyggnad och förväntas vara klar efter nyår. Redan är ett visst antal klaner med i detta nätverket. Man ska ta i med hårdhandskarna och banna direkt då man hittar minsta misstanke om fusk. Alla bannade fuskare sparas i en fil som sedan alla samarbetande administratörer för servrar delar med sig. Denna ska uppdateras två gånger per vecka och finnas tillgänglig för dom som har en CS server och är med i detta nätverk.
Jag vill betona återigen att sidan inte finns klar utan att Fredrik Lindelöf vill höra om det finns intresse för ett sådant nätverk samtidigt som han vill skapa en debatt om ämnet. Detta är en förenkling av hela grundidén, då sidan kommer upp kan ni läsa iden i detalj.
October 9, 2001
Jo den enda, men den stora nackdelen e just att duktiga spelare kan bli bannade 🙁
Asus GF3dlx
@240/533
Sony 12/8/32
19" NEC FP950
Enermax PSU 350W
+ Casemods
[ Detta Inlägg ändrades av: Biters den 2001-12-08 23:15 ]
August 8, 2001
Jag som trogen Cs spelare HATAR fuskare, då menar jag HATAR!!!!!!!!!!!!!! [Image Can Not Be Found].
Hur som hällst, det finns redan fixar till en stor del av fusken, tex ogc, det är bara så att det inte är så många som vet om det.
Kanske bra, kanske dålig.
Om många vet om så kommer även fuskarna/fuskskaparna att veta.
Men om ingen får veta spelar det ingen roll, eftersom det då inte installeras på någon server.
Jag säger, kör på att fixa en server adminsgrupp. Men banna inte bra okända spelare......
December 19, 2000
http://www.paladin-anticheat.com - kommer äga allt och alla. Automatiskt uppdatering och sånt, utan att spelaren sägs till. Alltså kanske de blir bannade efter en omedveten update. :hehe: 😀
November 11, 2001
Problemet som jag ser det med sådana här sidor är att oskyldiga kan bli bannade från varenda j**la server då "vanliga" bans även delas ut såsom om du tykar dig med en admin så blir du bannad på alla servrar.
Så hände för mig. Jag spelade på Telenordia och jag blev bannad för att ha varit för bra med dualberettas. Det slutade med bann som spred sig över i stort sett alla de svenska servrarna, jag blev tvungen att köpa ett nytt spel trots att jag aldrig har rört ett fusk i hela mitt liv, förutom till singelplayer då.
Så det finns alltså för- och nackdelar.
October 7, 2001
Precis, det räcker ju inte bara att man har ett sånt här "nätverk". Om jag då har förstått det rätt så om du blir bannad från en server, så efter ett tag blir du bannad på alla servrar som har gått med i detta "projekt" Jävligt kul om man blir bannad av en fjortisadmin och du är oskyldig.
[ Detta Inlägg ändrades av: -toxic- den 2001-12-09 12:34 ]
June 28, 2001
June 3, 2001
Det är mitt projekt detta, men kör med ett annat namn här på forumet. Grejen är att jag är medveten om att oskyldiga kommer att bannas, men de flesta är överens om att det är bättre att banna 100 fuskare och 5 som kör rent än att låta 100 fuskare härja fritt. Folk som spelar på servrarna kommer givetvis vara medvetna om risken. Men av den respons jag fått är det värt det för att få spela på de fuskfriaste servrarna i Sverige. Dessutom så kommer vi att utveckla ett system för bannade att överklaga och bevisa att de är oskyldiga. Men som sagt allt detta är i startgroparna och vi är öppna för förslag. Kan ta lite kort grundidén. Varje klan väljer en medlem som har rätt att banna utan bevis, och samtliga deltagande klaner accepterar detta. Givetvis kommer vi att ha regler för detta och kontroll så detta inte missbrukas. Personligen så ser jag detta som en drastisk åtgärd för att försöka rädda CS. För som det är nu så tror jag att det kommer att gå under. Och det vill vi ju inte.Ifall det blir ett någorlunda stort antal klaner som ansluter sig så kan det även bli aktuellt att vi köper gemensam utrustning(hubbar,switchar m.m.) som samtliga deltagande klaner skall kunna boka och utnyttja till LAN. På detta viset kan alla klanera anordna LAN med bra utrustning utan att det kostar speciellt mycket. Ev. även att vi kommer att medla lokaler för LAN.Möjligt att detta kan bli som ett slags förbund för Sveriges CS klaner. Men som sagt det sista här är bara spekulationer och i uppstarten är vårt primära mål att råda bot på fuskandet. Förslag och åsikter och ifall ni ev. är intresserade kan ni maila till [email]gotcha_sucka_@hotmail.com[/email] som är temporär adress tills vi fått upp sajten.
June 1, 2001
Ja det verkar som en bra tanke men i praktiken tror jag det blir svårt.
Det kommer bli masssor som inte fuskar som blir bannade. tex brukar jag ha 1-3 i kd men på office fick jag 16 0. Vart livat värre men som tur var så var en bra admin inne och kunde konstatera att jag inte fuskade.
Om inte han varit där hade jag kanske kunnat bli bannad och om dom varit med i nätverket så hade jag inte kunnat spela på massor med serverar.
Det viktigaste för cs överlevande är nog att vara på dom att släppa en ny version så att hs minskar. Som det är nu kan man ju få 3 hs på 3 skott med lite tur. Om det inte vore lika lätt skulle man fort kunna se vem som hade ex aimbot. För WH det är ju jätte lätt att se om folk har.
/Mvh Markus
1 Guest(s)