October 9, 2001
Idag är nätets knaske största leverantörer av gratis e-post Yahoo samt Microsoft med sin Hotmail. Nu går företagen i tankar att ta betalt för sina mail-tjänster. Med tanke på att det finns idag ca. 150 miljoner gratis e-postkonton och i snitt kostar de 1USD styck, så blir det bara utgifter för företagen i form av underhåll. Tilläggstjänsterna som erbjuds har blivit måttligt populära, och därmed kan företagen i och med det börja med att ta avgifter för sina mailtjänster. Det rör sig om en avgift på ca. 500SEK om året. Detta kan inte bli allt för populärt eftersom alla har idag mailkonton hos deras internetleverantör som de redan indirekt betalar för.
Läs mer här.
January 30, 2001
Ja,börjar Microsoft ta betalt för Hotmail, så kommer jag inte vara dem trogna. Då drar man fortare än kvickt! 500 spänn, det är ju nästan en halv 40 gb hårddisk! Man kan ju ha roligare än att betala in mera pengar till det redan stenrika Microsoft. Om nån känner till en bra, gratis, reklamfri och non-echelon e-mailtjänst, så vore det bra att känna till.
November 23, 2001
jag har svårt att tro att hotmail kan börja ta betalt för konton som man redan har registrerat, fast det är juh microsoft så man vet juh inte...... 😛
allvarligt, jag använder inte någon sådan gratismail nu och skulle dom börja ta betalt så skulle jag knappast börja.
1 Guest(s)