May 2, 2003
Någon i nyhetsredaktionen wrote: Vi har som målsättning att korta verifieringstiden betydligt, tidigarelagd prisutdelning och prispotten har vuxit med ca 32 %(!) från ett värde på ca 25 000 kronor i värde förra året till årets ca 33 000 kronor!
13000/25000=0.52, inte 0.32.
Jag är enbart petig.
December 9, 2002
ExDeath wrote: [quote=Någon i nyhetsredaktionen]Vi har som målsättning att korta verifieringstiden betydligt, tidigarelagd prisutdelning och prispotten har vuxit med ca 32 %(!) från ett värde på ca 25 000 kronor i värde förra året till årets ca 33 000 kronor!
Jag är enbart petig.
Vad kommer 13000 från? 33000-25000=8000 såvitt jag vet.
August 17, 2001
ExDeath wrote: [quote=Någon i nyhetsredaktionen]Vi har som målsättning att korta verifieringstiden betydligt, tidigarelagd prisutdelning och prispotten har vuxit med ca 32 %(!) från ett värde på ca 25 000 kronor i värde förra året till årets ca 33 000 kronor!
Jag är enbart petig.
25000*1.32 = 33000. Testa att tänka lite innan.
Jag är enbart petig.
Ska man vara petig ska man vara säker på vad man säger... annars kan det se lite dumt ut.. eller ja det är min uppfattning i alla fall. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
September 22, 2001
UndaC wrote: [quote=Xtreme-G]Fram med kväve...
GG 🙄
Varför inte begränsa kylningen till anordningar som räcker längre än en kvart?
vi har inte tid, rimliga möjligheter eller resurser att kolla upp om deltagarna kan köra sina system stabila en viss tid annat än den tid det tar att köra en benchmark
det skulle liksom vara svårt att bevisa annat än om vi åkte ut på plats och hängde och stirrade på alla deltagares skärmar för atts e om det verkligen håller en länrge stund
inte så smidigt 😉
Jo jag förstår. Vill bara tillägga att det inte var ett förslag med att sätta någon tidsgäns på just en kvart, utan att med lite ironi påpeka att man bara har sveriges snabbaste dator i ungefär en kvart innan kvävet tar slut.
Hur som helst så förstår jag er, även fast jag tycker att det är betydligt mindre prestige att kyla med tex kväve.
May 2, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=ExDeath][quote=Någon i nyhetsredaktionen]Vi har som målsättning att korta verifieringstiden betydligt, tidigarelagd prisutdelning och prispotten har vuxit med ca 32 %(!) från ett värde på ca 25 000 kronor i värde förra året till årets ca 33 000 kronor!
Jag är enbart petig.
Ska man vara petig ska man vara säker på vad man säger... annars kan det se lite dumt ut.. eller ja det är min uppfattning i alla fall. 😉
Helt rätt... jag kan inget annat göra än att skämmas.
Edit: Jistanes, jag går ju natur, det blev tveklöst månadens tavla.
June 26, 2002
"Hall of Fame kommer att presenteras den 5 november på http://www.nordichardware.se/halloffame."
Det är den 7:de idag, var e Hall of Fame? 🙂
Gyre wrote: "Hall of Fame kommer att presenteras den 5 november på http://www.nordichardware.se/halloffame."
Det är den 7:de idag, var e Hall of Fame? 🙂
Sorry Gyre, du får vänta några timmar till 😉
Vi väntar på lite kompletterande information så vi kommer lägga upp Hall Of Fame i morgon, hoppas du kan hålla dig lite.
Även om vi inte skulle få all info i morgon lägger vi upp det då och så får vi komplettera senare!
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)