August 22, 2005
Jag råkade springa på en något annorlunda samling USB-minnen som nyligen lanserats av SolidAlliance. I grund och botten handlar det om bärbara USB-minnen med en lagringskapacitet på 32-128MB. Minnena stödjer USB2.0-interfacet och är med andra ord precis som vilka USB-minnen som helst.
Detta tills man tittar närmare på själva designen av USB-minnena.
[Image Can Not Be Found]
I sann japansk anda har SolidAlliance lanserat ett komplett utbud av sushi-inspirerade USB-minnen, ja ni hörde helt rätt. Maträtten sushi gjord av rå fisk som i detta fall är av en plastigare modell som samtidigt kan spara viktiga matlagningsrecept eller vad man nu finner passande.
Varför man tillverkar USB-minne i form av sushi-rätter förtäljer inte historien men vi väntar otåligt på sake-inspirerad kylpasta.
Källa: Engadget
June 20, 2002
Ska man vara lite besserwisser så har sushi med riset att göra, och inte fisken. 😉
Det är vanligare med sushi utan rå fisk.
Rå fisk= Sashimi
Undra om minnena säljer bra?
Känns nästan som att dylika saker bör göra det eftersom japanerna bara fortsätter att pumpa ut sjuka grejer 🙂
boogey wrote: Ska man vara lite besserwisser så har sushi med riset att göra, och inte fisken. 😉
Det är vanligare med sushi utan rå fisk.
Rå fisk= SashimiUndra om minnena säljer bra?
Känns nästan som att dylika saker bör göra det eftersom japanerna bara fortsätter att pumpa ut sjuka grejer 🙂
Jag tackar för lektionen, jag är inte så insatt i japansk kok-konst som du märker. 🙂
Jo det är ju faktiskt ingen skräll att det är japaner som kommer på en sån här grej. De har för mycket tekniska prytlar att leka med så de får hitta på nya teman hela tiden. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
June 20, 2002
Kom att tänka på dessa rätt spännande USB-minnen också, som var på tapeten för ett bra tag.
http://www.dynamism.com/iduck/
Var ju inte helt otippat samma tillverkare, men det visste jag inte när jag kom på det. 😀
Nån som vet någon återförsäljare som tar hem deras produkter? 🙂
1 Guest(s)