August 22, 2005
Den 25:e februari smäller det, eller ja förhoppningsvis inte egentligen, men det lär i alla fall hända saker. Texas Gaming Festival går av stapeln på fredag om ca två veckor. Något som i sig kanske inte vore så intressant om det inte vore för att ATI, en av huvudsponsorerna, arrangerar en överklockningstävling på plats. Något som kanske inte heller får folk att höja på ögonbrynen. Men om vi säger Fugger vs. Macci vs. Oppainter så låter det ganska intressant eller hur? Namnen på några av de tyngsta, om inte DE tyngsta, när vi pratar om 3DMark.
Under lite uppvärmning den här helgen har Oppainter slagit världsrekordet i 3Dmark05 3 gånger redan, nästan 1000 poäng ner till plats nr två i 3DMark 05 är inte precis fy skam. För tillfället huserar han på 8563 poäng. Mer om det i den här tråden hos Xtremesystems.
Fugger är ju inte precis sämre, inget 3DMark resultat att skryta med, men den här bilden säger det mesta:
[Image Can Not Be Found]
Det här är minst sagt det värsta vi har sett hittills. Enligt Fugger själv är den stabil i biosen, men han kan inte boota Windows. Systemets IDE kontroller har tydligen problem med busshastigheten vilket kanske inte är så konstigt. Fugger jobbar på en lösning och det skall bli intressant att se i vilken hastighet vi kan få en screenshot from Windows. Mer om det hos Xtremesystems i den här tråden.
Tills vidare kan vi inte säga annat än grattis till både Fugger och Oppainter!
Källor: Xtremesystems, Ati, TXGF
January 12, 2004
Coore wrote: [quote=Jingizu]Coore : överklockning på den där nivån är inte för oss vanliga dödliga 😉
Nopp, inget för er vanliga dödliga... 😛
jag vill inte vara otrevlig, men jag måste plocka ner dig 😉 det enda löftet vi får när vi föds är att vi ska dö 😉 ingen är "odödlig"...
och sorry för att jag blev så seriös 😉 jag förstog att du skämtar.. men jag har ett behov av att vara en sk. pain-in-the-ass 😀
November 4, 2001
Code Red wrote: Vad kostar deras hobbys om året då?
Va någ svårt att välja mellan en toptrimmad kärra med albylyktor osv (som man raggar brudar med) och sitta hemma vid pcn 😉
Moderkortet verkar special det med iom 2.3 på minnena (lite underkant va) och divider motsvarande 2:1 / 4:2 / 6:3. Har aldrig sett dom dividersana på intes brädor...
November 27, 2003
mitrix wrote: Och 2,3V på minnena verkar en aning egendomligt också, men kan ju vara så att bios börjar rapportera lite fel och inte fattar lika bra vid de hastigheterna 😉
Nja, det är ju DDR2 vi snackar och dom ligger ju ändå 0,3V över standard, och jag tror inte han kör det synkat 😉
//Andreas
March 21, 2003
Delph1 wrote: [quote=mitrix]Och 2,3V på minnena verkar en aning egendomligt också, men kan ju vara så att bios börjar rapportera lite fel och inte fattar lika bra vid de hastigheterna 😉
Nja, det är ju DDR2 vi snackar och dom ligger ju ändå 0,3V över standard, och jag tror inte han kör det synkat 😉
//Andreas
Hahha nej det tror inte jag heller 😛 Men som vanligt så stör jag mej på att alla bara ger fugger creeds när han använder chilly1's cascade :arg:
November 27, 2003
Farbror wrote: [quote=Delph1][quote=mitrix]Och 2,3V på minnena verkar en aning egendomligt också, men kan ju vara så att bios börjar rapportera lite fel och inte fattar lika bra vid de hastigheterna 😉
//Andreas
Hahha nej det tror inte jag heller 😛 Men som vanligt så stör jag mej på att alla bara ger fugger creeds när han använder chilly1's cascade :arg:
Ah jo det kan jag bara hålla med om dock 😉
//Andreas
1 Guest(s)