April 17, 2005
Sondigo Inferno 7.1 är något så ovanligt som ett prestandaljudkort som inte är från Creative. Det som gör Inferno annorlunda från många andra av de ljudkortsalternativ som finns är att Sondigo grundades av en kille som tidigare gjort stora framsteg för både Dolby och C-Media innan han bestämde sig för att starta eget. Inferno kommer med 8-kanalsstöd, både analogt och digitalt genom S/PDIF. Komponenter av hög klass ger också ett ljud som är av desamma. Bit-tech har testat kortet och är minst sagt nöjda med det. De jämför med X-Fi och en Realtek HD-krets och när det gäller musik och film verkar Inferno ha en liten fördel, medan det tappar när det gäller spelstödet eftersom EAX-stödet är överlägset med X-Fi.
"The major chip is C-Media's "Super High Performance PCI Audio Processor", the Oxygen CMI8788 which offers up to 12 outgoing channels and 8 ingoing channels, each channel consisting of one multi-channel DMA (32 bits, 8 channels, 192k), S/PDIF DMA (32 bits, 2 channels, 192k), and front panel DMA (16 bits, 2 channels, 48k). The 8 ingoing channels are spread in 3 recording DMAs (32 bits, 192k). This is basically the highest end consumer bitrate and frequency enablement to playback. It even has built in S/PDIF transmitters and receivers to eliminate the need for extra IC's that affect the clarity of the digital audio."
August 14, 2006
2st optiska utgångar, mitt X-FI EM har int ens EN.... och då kåstar Inferno inte så farligt mycket mera.
Programvaran/drivers verkade också trevliga, och prestandan var inte heller dålig.
Trevligt med lite riktig konkurens också på denna marknad. 🙂
heimdal wrote: hur ser en s/pdif kabel ut?
s/pdif är "direct out", alltså du kör ljudet direkt ut (obehandlat) till en decoder som gör jobbet ist. Du kan köra s/pdif genom flera olika kablar, t.ex genom coax eller optisk kabel.
October 25, 2001
March 10, 2003
Har ett sådant här kort som jag för tillfället är väldigt nöjd med. Tror inte jag kommer byta det än på ett tag.
http://www.auzentech.com/produ.....osion.html
[Image Can Not Be Found]
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 2, 2004
Ctrl wrote: Har ett sådant här kort som jag för tillfället är väldigt nöjd med. Tror inte jag kommer byta det än på ett tag.
http://www.auzentech.com/produ.....osion.html
[Image Can Not Be Found]
Det kortet har jag med!
Tänkte vänta till xmeridian men pallade inte och xplosion är ju 600 kr billigare 😉
Förhoppningsvis kommer det ljudeffektsstöd för annat än EAX i framtida spel till Vista, Direct sound ska ju försvinna till förmån för Open AL men EAX kommer vara kvar...
February 12, 2003
Esch, livet är mycket enklare i två kanaler. Dessutom, har man aldrig hört EAX problemfritt (läs: med fungerande drivrutiner), så har man inte missat nånting.
Nä, min personliga prioritering är, och kommer inom överskådlig framtid vara, två kanaler. EAX och grejer känns bara fruktansvärt hypat.
October 25, 2001
1 Guest(s)