Sonos ZonePlayer ZP100 habegäret blir oövervinneligt|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sonos ZonePlayer ZP100 habegäret blir oövervinneligt
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 7, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Vi har ända sedan vår första rapport av Sonos trådlösa musiksystem varit hemligt förälskade i detta iögonfallande bidrag till multimediahemmet.
Här om dagen kunde vi med glädje informera om att Sonos officiellt lanserat sitt trådlösa musiksystem på marknaden och vi har sedan dess väntat på objektiva omdömen.
Nu har den, oss veterligen, första recensionen på Sonos musiksystem dykt upp på nätet och även om det knappt kan räknas som recension får det duga så länge.

Det är på PC Magazine som man publicerat den kortare genomgången av Sonos ljudsystem där man både tittar närmare på dess features och funktion.

Trots att de flesta positiva omdömena hittills endast baserats på systemets väldesignade yttre verkar funktionen i många lägen hålla samma klass.

"The Sonos ZonePlayer ZP100 is the iPod of digital audio hubs: It's well-engineered, a joy to use, finished in milky-white, and driven by a scroll wheel. This is the first digital audio hub we can recommend without reservation."

Vi måste säga att Sonos musiksystem verkligen ser lovande ut men ska vi plocka ut två klara nackdelar är det priset och det obefintliga stödet för foto och video.

Hur som helst verkar Sonos ZonePlayer ZP100 vara ett riktigt guldkorn för den som vill sprida musik i sitt hem, speciellt om man tilltalas av Apple inspirerad design.

Läs hela artikeln på PC Magazine.

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
837413
February 7, 2005 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är jag inte alls insatt i maskinens användningsområde men jag måste kommentera hur extremt företaget lånat från Apple's nya designlinjer, både i hårdvara och mjukvara. Inte för att det är något direkt fel med det, men jag tycker det är lite fegt att plagiera just formgivning.

Fire
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
Member Since:
December 26, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
837439
February 7, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Nu är jag inte alls insatt i maskinens användningsområde men jag måste kommentera hur extremt företaget lånat från Apple's nya designlinjer, både i hårdvara och mjukvara. Inte för att det är något direkt fel med det, men jag tycker det är lite fegt att plagiera just formgivning.

Mmm men det e ju samtidigt smart att köra på ett vinnande koncept än att chansa på nå nytt som kanske slutar med KK.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
837509
February 7, 2005 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ju knappast ha så bra ljud.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 79
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL