August 22, 2005
Vi har ända sedan vår första rapport av Sonos trådlösa musiksystem varit hemligt förälskade i detta iögonfallande bidrag till multimediahemmet.
Här om dagen kunde vi med glädje informera om att Sonos officiellt lanserat sitt trådlösa musiksystem på marknaden och vi har sedan dess väntat på objektiva omdömen.
Nu har den, oss veterligen, första recensionen på Sonos musiksystem dykt upp på nätet och även om det knappt kan räknas som recension får det duga så länge.
Det är på PC Magazine som man publicerat den kortare genomgången av Sonos ljudsystem där man både tittar närmare på dess features och funktion.
Trots att de flesta positiva omdömena hittills endast baserats på systemets väldesignade yttre verkar funktionen i många lägen hålla samma klass.
"The Sonos ZonePlayer ZP100 is the iPod of digital audio hubs: It's well-engineered, a joy to use, finished in milky-white, and driven by a scroll wheel. This is the first digital audio hub we can recommend without reservation."
Vi måste säga att Sonos musiksystem verkligen ser lovande ut men ska vi plocka ut två klara nackdelar är det priset och det obefintliga stödet för foto och video.
Hur som helst verkar Sonos ZonePlayer ZP100 vara ett riktigt guldkorn för den som vill sprida musik i sitt hem, speciellt om man tilltalas av Apple inspirerad design.
Läs hela artikeln på PC Magazine.
September 1, 2002
Nu är jag inte alls insatt i maskinens användningsområde men jag måste kommentera hur extremt företaget lånat från Apple's nya designlinjer, både i hårdvara och mjukvara. Inte för att det är något direkt fel med det, men jag tycker det är lite fegt att plagiera just formgivning.
December 26, 2001
Gamblor wrote: Nu är jag inte alls insatt i maskinens användningsområde men jag måste kommentera hur extremt företaget lånat från Apple's nya designlinjer, både i hårdvara och mjukvara. Inte för att det är något direkt fel med det, men jag tycker det är lite fegt att plagiera just formgivning.
Mmm men det e ju samtidigt smart att köra på ett vinnande koncept än att chansa på nå nytt som kanske slutar med KK.
1 Guest(s)