Sony bryr sig inte om Nintendo DS|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sony bryr sig inte om Nintendo DS
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 29, 2005 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Sony kommer inom ett par dagar, den 1 september, lansera sin portabla spelkonsol PlayStation Portable i Europa. Det ska komma att bli den största hårdvarulanseringen i Europa sedan PlayStation 2 lanserades 2000 och Sonys tankar om konkurrens från Nintendo DS är knappast något som får Nintendo att dra på smilbanden. Sony säger att en konkurrenssituation med Nintendo är irrelevant då man siktar på helt olika målgrupper. Nintendo ska enligt Sony sikta in sig på "pojkar och flickor som uppskattar Pokémon". Det stämmer att Sony och Nintendo har olika inriktningar på sina mobila konsoler men frågan är om Sony underskattar Nintendo DS eller faktiskt har en poäng.

Källa: MCV

Voleyro
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 129
Member Since:
April 20, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
943279
August 29, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag själv har en N-DS och SOny underskattar Nintendo.

Kan erkänna att det finns flest barn spel till DS, men det finns även en hel del roliga och sköna spel som även passar vuxna. Sony satsar mest på bil och acion spel till PSP, och sånt kan man lika gärna spela på PS2 eller Xbox.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
943292
August 29, 2005 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Problemet med Sony PSP är att alla som har en PS2 redan spelat spelen som kommer till PSP'n. Enda skillnaden är att det är bärbart... Sony verkar inte ha en tanke på att utveckla nya spelserier till PSP'n utan bara porta gamla PS2'spel till dcen vilket jag tycker är tråkigt.

Utan analog styrspak är ju många av spelen som var grymma på PS2 helt ospelbara på PSP'n pga. kontrollen...

Personligen tror jag att Nintendo DS tilltalar den målgrupp vilken köper handhållna konsoler mer än vad PSP'n gör, dvs. pojkar i åldern 10-15.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
943330
August 29, 2005 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror de har en poäng men samtidigt underskattar grymt mycket. Men om ja skulle välja skulle jag nog ta en PSP, för den stora skärmen och för att tekken spelen förmodligen kommer till PSP 😀

Xun
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 305
Member Since:
November 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
943340
August 29, 2005 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle jag köpa någon utav dem är det ju helt klart PSPn, men det är endast för att jag inte är intreserad av spel, dvs den går att använda till såpass mycket mer. Således är det en helt annan målgrupp, dvs folk som oss som gör lite mer än bara spelar 😛

Just därför underskattar även Sony nintendo och även av anledningen att DS helt enkelt är mer "optimerat" för spel.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
943423
August 29, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns som att den som gjort uttalandet har fått någonting hårt i huvudet under senare tid då NDS säljer bättre än PSP i både japan och USA vad jag har hört =)

Tyzon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
Member Since:
June 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
943600
August 29, 2005 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: Problemet med Sony PSP är att alla som har en PS2 redan spelat spelen som kommer till PSP'n. Enda skillnaden är att det är bärbart... Sony verkar inte ha en tanke på att utveckla nya spelserier till PSP'n utan bara porta gamla PS2'spel till dcen vilket jag tycker är tråkigt.

Utan analog styrspak är ju många av spelen som var grymma på PS2 helt ospelbara på PSP'n pga. kontrollen...

Där är väl en analog styrspak som "ploppar" upp om man trycker på den.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 35
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL