April 17, 2005
Sony har minst sagt arbetat i motvind de senaste veckorna då man efter avslöjandet att vissa CDs från företaget innehållit ett piratkopieringsskydd som mer liknats vid spyware-program. Rootkit är ett nytt ord som nu mer eller mindre alla datorintresserade hört och från att ha gått igenom alla olika stadier har nu Sony tydligen beslutat sig för att dra tillbaka sina skivor med det kritiserade piratkopieringsskyddet. Sony och AMazon.com ger ny kunder möjligheter att skicka tillbaka sina skivor i förmån för nya, icke besudlade, CDs och gratis nerladdning av låtarna på albumen. På Amazon.com fanns följande text att hitta angående tillbakadragandet av Sonys skivor.
"Due to security concerns raised about the use of CDs containing this software on PCs, Sony has recalled these CDs and has asked Amazon.com to remove all unsold CDs with XCP software from our store. Since you purchased this CD from Amazon.com, you may return it to us for a full refund regardless of whether the CD is opened or unopened."
Källa: Washington Post
Dom har ju redan skitit i det blå skåpet..För min del kommer det att lukta illa om Sonys blå skåp en lång tid framöver..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 16, 2003
SuperNova wrote: Men som jag fattar det gäller det bara amazon... Vad gör man om man köpt skivan på annat håll då? Typ lokal skivbutik?
Känns nästan mera som om Amazon ligger på i det här fallet.
enligt Sweclockers som hade denna nyheten ute 1-2 dagar före NH så uppmanade Sony lokala återförsäljare att plocka undan berärda skivor
February 26, 2002
Nåja, ett litet exempel av en oändlig ström:
http://www.fuckmicrosoft.com/c.....sbad.shtml
Det här är lite vad den tar upp:
From a Software User's Perspective
* Bloat
* Backward incompatibility
* Perpetual upgrading
* Vaporware
* Hostile treatment of customers
* Predatory practices
* Bundling of inferior products
* Bugs, bugs, and more bugs
* Insecurity
From a Technical Perspective
* Closed "standards"
* Mutilation of existing standards
* Lack of innovation
From the Perspective of Everybody Else
* Attempts at taking over appliance markets
* Attempts at buying the public's trust
* Outright deception
Common Defenses of Microsoft Debunked
* Microsoft is ahead because their products are superior
* Microsoft should not be punished for its success
March 11, 2003
Jag ser inte direkt likheterna med Sonys root-kit, och inte heller anser jag att det är något som folk har svalt.
Överhuvudtaget anser jag att den där listan är ganska löjlig. Microsoft har hitintills inte tvingat någon att använda sina produkter. Däremot lär de snart börja göra det med DRM, men där är det knappast bara Microsoft som skall ha skit, utan hela branschen.
Ibland undrar jag om vi inte är värda all den här skiten, med tanke på att de som skriker högst om hur hemska Microsoft är, inte sällan är de flitigaste användarna av deras produkter.
February 26, 2002
Såklart att du tycker listan är löjlig när du inte har något motargument. Men faktum kvarstår, MS har slängt så mycket skit på sina konsumenter att ett rootkit bleknar i jämförelse.
När du säger "vi" har missat det, så undrar jag om du tror att alla andra här också har skygglapparna på vad gäller MS tabbar?
1 Guest(s)