April 17, 2005
Det var inte länge sedan vi rapporterade om hur folk som köat utan butiker i timmar eller köpt en Playstation 3-konsol på eBay för överpris ångrat sig och sålt sin konsol vidare, ibland för att byta mot en Wii. I vissa fall rent av rakt av utan pengar mellan. Nu kommer det nya rapporter om hur Playstation 3 har svårt att lämna butiskhyllorna. När många trodde att Nintendo skulle ha mycket att vinna på dålig tillgång av Playstation 3 så är det snarare så att Wii säljer ut på studs, medan Playstation 3 blir lämnad ensam kvar i butiken. Anledning är nog ganska uppenbar och handlar om brist på (bra) spel. Vi förstår om detta känns extra surt för de som förhandsbokat exemplar, men måste vänta till i vår för att få tag på den nya konsolen från Sony.
November 19, 2002
October 1, 2001
Trodde inte att det skulle gå så dåligt för PS3 i början men jag måste hålla med Game Spot, Sony skulle ha väntat med lanseringen till mars och då dels gjort en global lansering men även haft fler bra spel att erbjuda. Med undantag av Resistance så kommer ju alla bra spel i år eller senare. FFXIII och MGS4 kommer senare i år och det är väl då försäljningen kommer att ta fart på riktigt. PS2 går fortfarande riktigt bra, är bara DS som säljer bättre.
Föresten, Blue Dragon till 360 går på 3 DVDs, tur man slipper det med PS3 iaf 🙂
November 4, 2001
Problemet (tror jag) ligger i priset. Oavsett hur prisvärd den är så är det MYCKET pengar. Personligen tycker jag FF är några av dom bästa spelen någonsin. Tyvärr är det inte värt 6000:- för konsollen samt 20k för en LCD-tv med 1080p upplösning.
Att köra en ps3a på CRT är ju inte direkt kul och jag tror att just kravet på TVn gör det betydligt svårare att sälja konsollen.
2 Guest(s)