April 17, 2005
I en intervju med en tysk tidning har Sonys Phil Harrison försvarat företagets utveckling av sin handkontroll med rörelsesensorer. Man har blivit anklagade att ha stulit konceptet, inte tekniken, från Nintendos Wii-kontroller. Detta är dock något som Phil Harrison bara ser som befängt att påstå och hävdar att det inte är konstigt eller ovanligt att företag jobbar på liknande tekniker samtidigt. För att ytterligare propagera för Sonys PlayStation 3 spelkonsol går Harrison vidare och påstår att spelkonsolen och dess breda användningsområde i princip kommer göra PCn helt onödig. Ett minst sagt vågat uttalande som nog kan få ätas upp både två och tre gånger. Men med sin avancerade hårdvara och sitt Linux-operativsystem menar Harrison att det inte finns någon anledning att använda sig av en PC.
"We believe that the PS3 will be the place where our users play games, watch films, browse the Web, and use other [home] computer functions," said Harrison. "The PlayStation 3 is a computer. We do not need the PC."
January 8, 2003
Så dom menar att man ska kunna göra sitt dagliga sufande och spelande på PS3? Det finns fortfarande spel som kommer vara bäst på Pc ju. Sen kan man ju inte uppgradera PS3an direkt heller så jag fattar inte hur han tänker. Hur var det nu, skulle dom ens vara med å stödja så att alla länder får internet som fungerar på konsolen?
February 5, 2005
Jag finner det faktiskt till viss del troligt, efterssom det bygger på Linux finns det ju egentligen inga hinder för att alla program som finns till Linux ska gå att kompilera om för cell.
Det enda som behövs då är en möjlighet att kunna koppla in ett tangentbord och mus, och med usb-stöd borde även det gå att fixa!
Allt är en fråga om hur öppen sony gör konsolen!
December 31, 2001
mitrix wrote: Jag finner det faktiskt till viss del troligt, efterssom det bygger på Linux finns det ju egentligen inga hinder för att alla program som finns till Linux ska gå att kompilera om för cell.
Det enda som behövs då är en möjlighet att kunna koppla in ett tangentbord och mus, och med usb-stöd borde även det gå att fixa!
Allt är en fråga om hur öppen sony gör konsolen!
Jovist, du ser ju hur stor marknad linux har av spel delen 🙂
November 22, 2001
Death On Wings wrote:
Jovist, du ser ju hur stor marknad linux har av spel delen 🙂
Det lär ju inte bli några problem att hitta spel till ps3.
Detta kanske är ett steg framåt för linuxspelande 🙂
Allvarligt så har han väl en poäng eller?
Alla som använder pc'n som nöjesmaskin bör ju kunna klara sig med en ps3.
Däremot lär det ju inte vara många som vill 🙂
November 22, 2001
Death On Wings wrote: När en konsoll blir 100% uppgraderingsbar.
När man kan bygga ut utrymme så som 2-3 extra diskar iden.
Och får ett OS som fungerar 100% då kanske man kan börja fundera runt de frågorna.
Tänk inte som datornörd nu, tänk som en människa som går ut o kollar sin mail o aftonbladet ibland. Den sortens människor behöver inte flera TB hårddisk till sin po...semesterfilm 😉
November 4, 2001
Beror ju på hur man ser på det hela.
Om man har en ps3a med tangentbord och en HDTV så är det ju inga problem att ersätt en HTPC eller en surfburk.
Kunna sitta framför tvn och kolla nyheterna på NH för att sedan dra på en film låter ju riktigt bra.
PS3an lär ju inte ersätta en workstation men lite nöjessurfande, digga musik, kolla på film och spela spel kan man ju lika gärna göra på ps3an egentligen.
December 31, 2001
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]När en konsoll blir 100% uppgraderingsbar.
När man kan bygga ut utrymme så som 2-3 extra diskar iden.
Och får ett OS som fungerar 100% då kanske man kan börja fundera runt de frågorna.
Tänk inte som datornörd nu, tänk som en människa som går ut o kollar sin mail o aftonbladet ibland. Den sortens människor behöver inte flera TB hårddisk till sin po...semesterfilm 😉
Inte bara "datornördar" som uppgraderar sina maskiner.
Det kanske kan ersätta en HTPC men skulle aldrig fylla mina krav på en PC.
December 31, 2001
Json_81 wrote: [quote=Death On Wings] Inte bara "datornördar" som uppgraderar sina maskiner.
Nej, men du förstår väl hur jag menar?
Jodå klart jag gör 🙂
Men när killen på sony säger att den kommer erstätta PCn men tror du han menar på alla stadier eller på just den delen du syftar på ?
November 22, 2001
Death On Wings wrote: [quote=Json_81][quote=Death On Wings] Inte bara "datornördar" som uppgraderar sina maskiner.
Nej, men du förstår väl hur jag menar?
Jodå klart jag gör 🙂
Men när killen på sony säger att den kommer erstätta PCn men tror du han menar på alla stadier eller på just den delen du syftar på ?
Jag tror (och hoppas) att han menar den delen jag syftat på. Något annat vore korkat att påstå.
January 30, 2004
SuperNova wrote: Beror ju på hur man ser på det hela.
Om man har en ps3a med tangentbord och en HDTV så är det ju inga problem att ersätt en HTPC eller en surfburk.Kunna sitta framför tvn och kolla nyheterna på NH för att sedan dra på en film låter ju riktigt bra.
PS3an lär ju inte ersätta en workstation men lite nöjessurfande, digga musik, kolla på film och spela spel kan man ju lika gärna göra på ps3an egentligen.
Men det han talar om är ju en......pc. Med sonylogga och en cell-processor.
3 Guest(s)