Sony kommer ha 27 spel redo för Playstation 3 till Tokyo Gam|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sony kommer ha 27 spel redo för Playstation 3 till Tokyo Gam
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 24, 2006 - 10:56 am
sp_Permalink sp_Print

Sony har nu under Leipzig Games Convention sagt att man kommer att ha hela 27 spel spelbara spel till Tokyo Game Show, som går av stapeln 22-24 september. Tidigare har Gamespot rapporterat att Playstation 3 ännu inte kommit igång ifråga om produktion och att Sony endast kommer ha 2 miljoner enheter redo innan årets slut, vilket då gör ett kortkommande av konsoler omöjlig att undvika, tvyärr. Sony kommer till skillnad från Microsoft inte använda sig av ett 90 dagars fönster för lanseringstitlar, vilket kändes lite som mycket snack och lite verkstad från Microsoft. Sony verkar nu ha gått fart på utvecklingen av spelen i alla fall och hur många av dessa som verkligen kommer vara lanseringstitlar återstår att se, men hur som helst verkar det komma finnas spel tillgängliga vid lansering och många fler strax efter den.

:: Lista över spelen hos Kotaku

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
1071435
August 24, 2006 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara påpeka att Sony kontaktade GS efter intervjun och sa att det var ett missförstånd. 2milj vid launch och ytterligare 2milj innan årskiftet är vad som gäller.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1071553
August 25, 2006 - 5:45 am
sp_Permalink sp_Print

Det lät ju något bättre faktiskt, 4 miljoner räcker nog inte det heller, men det är ju en avsevärd skillnad i alla fall. Förhoppningsvis innebär det att det inte blir som med Xbox 360 att privatpersoner köper ut och säljer vidare till helt fantastiska priser.

//Andreas

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
1071852
August 25, 2006 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns definitivt mer än 2milj som vill ha en första dagen och som skulle betala mer redan då och 4milj till årsskiftet räcker inte heller. Deras mål är 6milj 31 Mars och det är många analytiker som inte tror på det och det kommer ändå inte att räcka. Folk klagar på priset men jag tror ändå att PS3 kommer vara utsålt nästan överallt ändå, varför bidra till andrahandsmarknaden.?

360 gick lös på $2000 på Ebay som värst om jag minns rätt. Sony spår 10 års livscykler för sina konsoller så det är knappast någon brådska för dem 🙂 PS2 sålde mer än 360 sist jag hörde något fast det var ett tag sedan.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1071868
August 26, 2006 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe, jo PS2 är fortfarande #1 världen över. Det som dock oroar mig är att man ska tillverkar 4 miljoner konsoler innan årets slut och har inte börjat än.

PS3 kommer vara slutsåld i ett halvår vad det verkar och det kommer vi givetvis att få höra från Sony. Den som kommer vinna på det är nog dock Nintendo för de kommer väl troligen att ha mycket större mängder redo eftersom konsolen är så mycket simplare och samtidigt ... ja priset. Det skulle inte förvåna mig om Sony säljer slut, men Nintendo ändå säljer mer. Xbox 360 kommer hamna i skugga rätt snabbt skulle jag tro.

//Andreas

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
1071974
August 26, 2006 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Det som säljer mest just nu är väl DS har jag för mig 🙂 Det är nog bara slut tilverkningen som inte är igång ännu. Komponents tillverkningen är ju i gång med Cell bla. Verkar som att det är Cell som är det största problemet med alla dåliga yields. Är väl bla därför som det tar ytterligare 3 mån att få ihop 2 milj PS3s efter årskiftet.

Svårt att säga om Wii kommer sälja mer eftersom det är brist på PS3, tror snarare att 360 tjänar mest på det då båda är riktade år snarlika marknader. 360 har ett bra försprång och många bra spel samt ett grymt online stöd. Har hört både bu å bä om Wii så det är svårt att sia om dess framgång. Alla verkar hyfsat eniga om att Wii kommer att gå bättre än GC iaf.

Vem som är vinnaren kommer vi inte att få veta förän om några år. Kommer Sony tappa en bit av marknaden? Kommer marknaden att utökas väsentligt som framförallt Nintendo tror. Kommer 360 någonsin att sälja bra i Japan? Det är ju trots allt ca 5-6 år innan nästa generation.

Med nya prissänkningar på PS2 har vi ju faktiskt 4 konsoler på marknaden å PS2 har nog mycket att sätta emot Wii med spel som Guitar Hero, Sing Star, Eye Toy och Buzz och topspel som FFXII och GOW2 på väg. Den är ju dessutom billigare.

Andreas Galistel
Member
Medlem
1071992
August 26, 2006 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo ska vi dra in portable saker så visst är den det 😉

PS2 kommer största sannolikhet att vara den bäst säljande konsolen ganska länge nebart på grund av det enorma spelstöd den har och vad jag förstått är bakåtkompabiliteten med PS3 långt ifrån löst ännu?

Wii kan som sagt gå hur som helst. I Japan är det nog ingen tvekan, men jag tror den extrema rush som det var på E3 var nog inte helt rättvis bild. Det kommer nog bli svårare än så för Nintendo. Om den inte skulle gå bättre än GC så är det ju bara att konstatera fiaskot. Nu har man ju släppt på restriktionerna och vill inte ha denna plottriga barnkonsolstämpel. Men som sagt det återstår att se.

Jag har en tendens att se saker från ett japansk perspektiv eftersom deras marknad oftast är en bättre bild av hur Europa kommer se ut än vad den amerikanska är. I USA kommer med största sannolikhet Xbox 360 att fortsätta gå bra, men Japan kommer det aldrig hända. Det kommer vara Wii och PS3 där och får inte Sony ut tillräckligt med konsoler kommer de välja PS2 eller Nintendo, inte Xbox 360.

Europa är jättesvårt att säga, men vi kan nog enas om att HD-utbredningen här inte är den bästa tyvärr och det talar väl tyvärr till PS3, och då givetvis Xbox 360s nackdel.

//Andreas

maglar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
1072027
August 26, 2006 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas Sony och Nintendo lanserar någon motsvarighet till Microsofts XNA så man kan köra "hemmagjorda" spel även på PS3 och Wii. Skulle framför allt vara riktigt fett på Wii, den måste passa helt perfekt för olika småspel med den häftiga kontrollern!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL