April 17, 2005
Sony har nu officiellt meddelat att deras nästa generations spelkonsol kommer lanseras under år 2006. Det har man längre väntat sig och indikationerna har visat på en lansering under sommarhalvåret. Nu har alltså Sony gått så lång att man fastslagit att lanseringen ska ske detta året, men frågan är om detta är ett positivt eller negativt besked. Sony kan nu lansera sin konsol i slutet av året utan att ha ljugit om dess lanseringsdatum, men det vore ett dråpslag både för Sony själva och dem konsumenter som väntar sig en lansering inom några månader. När Sony går ut med ett mer specifikt datum återstår att se och tyvärr visade man inte upp speciellt mycket under TGS tidigare under månaden så PS3s framtid är fortfarande relativt oviss.
Källa: DigiTimes
November 22, 2001
AnonymousKiller wrote: Håller till strömmen och säger att jag inte bryr mig bara den kommer i år. =) Och jag hoppas innerligt att grafiken och spelen kommer att vara bättre än de som släpptes tillsammans med xbox360 releasen.
Håller med om att man får hoppas på bättre lanseringstitlar. Utöver det känns det oviktigt när den kommer.
January 20, 2003
AnonymousKiller wrote: Håller till strömmen och säger att jag inte bryr mig bara den kommer i år. =) Och jag hoppas innerligt att grafiken och spelen kommer att vara bättre än de som släpptes tillsammans med xbox360 releasen.
Mycket har handlat om HDTV också, har du en risig TV så kommer du sitta där med risig grafik, många kommer antagligen klaga på PS3:ans grafik pga det.
February 26, 2002
Jag körde 360 på en gammal 14 TV. Gick bra det. Har man inte sett bättre så blir man inte besviken. Men är man van vid en HDTV på 65" så har man andra preferenser.
Man kan ju inte sakna nått man inte haft...
Upplösningen på grafiken är inte allt. Med PS3 får du större, mera detaljerade banor, mera fiender samtidigt, snyggare effekter, osv. Det mesta kan man njuta av på en gammal TV.
Sen självklart att det ser snyggare ut i högre upplösning...
2 Guest(s)