August 22, 2005
När PlayStation 2 lanserades fick föregångaren PlayStation en ny kostym och döptes om till PSone. Nu verkar Sony göra sig beredda för lanseringen av PlayStation 3 genom att lansera en helt ny modell av deras PlayStation 2-konsol.
Den nya konsolen bär dock samma namn som originalet, PlayStation 2 med andra ord. Produktmärkningen är dock annorlunda där nya modellen bär märkningen SCPH-70000 CB och den äldre benämns SCPH-50000.
Men man ska dock inte vara rädd att ta fel på konsolerna i butik då dimensionerna skiljer sig enormt mycket. Den totala volymen på enheten är 75% mindre än föregångaren och tjockleken är bland annat slimmad från 7.8cm till 2.8cm(!). Fullständiga dimensioner på den nya enheten är 230mm x 28mm x 152mm. Vikten är också runt 45% lägre än föregångaren och den nya modellen väger in på runt 900g.
[Image Can Not Be Found] 2004 års PlayStation 2 vs. 2000 års PlayStation 2 (Originalet)
Utöver de fysiska skillnaderna har den nya konsolen alla egenskaper man hittade på föregångaren. Man har även tryckt in en Ethernet-port på konsolen för att stödja online-spelande. Den Nordamerikanska modellen har även modemingång men detta saknas alltså på den Europeiska modellen.
[Image Can Not Be Found]
Den nya modellen av PlayStation 2 kommer att lanseras i Europa den första november och priset ska ligga på 149 euro (~1400kr).
För den som vill se fler bilder på den nya konsolen kan ni ta er vidare till engadget. Mer information om den nya konsolen hittas annars på Yahoo.com.
Jo den är klart läckrare nu 😉
Vill också tillägga något jag glömde skriva i nyheten, det är ju ett tag tills PlayStation 3 ska släppas. Inget fast datum är satt men bara så att ingen går och tror att PS3:an kommer inom en månad eller så. Kom på att jag kanske kunnat förvilla några som jag skrev i nyheten utan att förklara mig.
Tekniknörd som gillar att träna.
June 23, 2002
Segis wrote: [quote=macrus]Varför väljer man PS2 före Xbox när Xbox är billigare?
Därför spelen kan vara bättre eller de spel som finns tycker man mer om. Sen finns ju anledningarna som att man är fan-boy eller hatar den andra.
Ok, är väl antagligen det.
Jag har själv haft PS2 för några år sen, sålde det dock i brist på intresse.
Men jag tycker hur som helst Xbox är roligare än PS2 och har nu funderingar på på Xbox dels för att använda som HTPC samt spela på.
The Mutt wrote: De har väl bara tagit bort platsen där hårddisken ska ligga? Och kanske slimmat nätagget.
Ska jag vara ärlig har jag inte en aning om vad de exakt förändrat internt men jag är rätt övertygad om att man gjort mer än det du tar upp. Dock ska jag inte svära på det men för att få en så här pass avancerad maskin såhär slimmad krävs det nog en hel del tankekraft och ingenjörskonst.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)