Sony PlayStation Portable uncovered|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sony PlayStation Portable uncovered
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 9, 2004 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har börjat dyka upp en del förhandstittar på Sonys omtalade mobila spelkonsol och den Hong Kong-baserade Internetbutiken Lik-Sang har nu publicerat en kort "hands-on"-artikel för Sony PSP.

Det är ingen omfattande artikel rent skriftmässigt men det finns en mängd bilder på Sony PSP och intressant nog även sida vid sida med Nintendo DS. Designmässigt är det nog inte många som tvekar på Sony PlayStation Portable då den i våra ögon är i en klass för sig jämfört med t.ex. Nintendo DS.


[Image Can Not Be Found]

Den i sambandet enorma LCD-displayen gör även sitt för utseendet, men det ser onekligen ut som att displayen gör vad den ska också. Om vi ska döma av bilderna på Lik-Sang är det imponerande bildkvalité på Sony PSP.


[Image Can Not Be Found]

Det har dock inte enbart fördelar visade det sig på Lik-Sang då man tydligen gick så långt att man använde gummihandskar alá kirurgmodell vid hantering av enheten. Sony PSP har nämligen en stark förkärlek för tummavtryck tack vare dess blanka finish.

Men har dock även skrivit en del om Sony PSP och man tar även upp en till synes klar nackdel med enheten, dess laddningstider. Man listar laddningstider för fyra olika spel och i värsta fall kunde man få vänta över 20 sek på att komma fram till spelets meny efter att man startat enheten.
Inga imponerande siffror direkt och tyvärr kunde man ännu inte ge några kommentarer kring batteritiden, något som annars varit en omtalad nackdel på PSP. Trots brist på några trovärdiga tester.

Vill du läsa mer om Sony PSP kan du ta dig vidare till Lik-Sang.com.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
Member Since:
February 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
792076
December 9, 2004 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

ser sjukt oskönt ut att hålla i...

Avatar
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
Member Since:
March 5, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
792137
December 9, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: ser sjukt oskönt ut att hålla i...

Håller med.

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
792345
December 9, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

En riktigt lite läckerbit det där. Jag tror den kommer gå hem i Japan - rätt hårt det också.
20 sek för laddtider, är det mkt? Det tycker inte jag. Jag skulle lät nöja mig med dessa laddtider.

DexiL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 462
Member Since:
May 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
792462
December 9, 2004 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Den lär ju sluka rätt bra med batteri känns det som, men tror det kommer gå rätt bra för den ändå.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
792512
December 9, 2004 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska köpa båda.

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
Member Since:
September 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
792685
December 10, 2004 - 4:00 am
sp_Permalink sp_Print

Ska bli kul att se vad moddare/reverse-engineerers lyckas åstadkomma med PSPn 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
792701
December 10, 2004 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

NH|SiBBoR wrote: En riktigt lite läckerbit det där. Jag tror den kommer gå hem i Japan - rätt hårt det också.
20 sek för laddtider, är det mkt? Det tycker inte jag. Jag skulle lät nöja mig med dessa laddtider.

Jo den kan nog gå hem bra där, de diggar ju tekniska lösningar. Och Sony som märke är ju väldigt stort där redan.
Jag vet inte faktiskt, ska direkt säga att jag inte är en inbiten gamer vad gäller mobila lösningar. Men jag tror att dryga 20 sek kan bli lagom kul i längden. Är det inte så mycket i själva spelet är det ju ingen fara men ska den ladda på nytt lite då och då kan det bli irriterande tycker jag. 🙂

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
792816
December 10, 2004 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ärligt 20 sek e inte mycket, bara att titta vilka tjejer som sitter på bussen, klia sig eller ta en snus å sen geyma 🙂

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
Member Since:
January 16, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
793401
December 11, 2004 - 6:57 am
sp_Permalink sp_Print

Mycket talar emot den som bärbar spelmaskin. Man ska kunna plocka upp och sätta igång direkt. Det här är Sony i ett nötskal, hög coolhetsfaktor och design utan tanke på att det skiter sig i praktiken, det får dom balla barnen stå ut med om dom vill ha en massa häftiga mellansekvenser.
Känns som det inte blir någon PSP för min del på ett tag, även fast jag är spelsamlare. Vill ju inte ha något som man inte kan spela ordentligt på. Då får den gå ner i pris innan jag ställer den i hyllan som prydnad.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL