Sony PSP lanseras i Japan|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sony PSP lanseras i Japan
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 13, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Den 11 december lanserade Sony sin första portabla spelkonsol i Japan, Sony PlayStation Portable (PSP).
Under helgen har ivriga konsumenter haft möjlighet att lägga vantarna på den efterlängtade spelkonsolen som minst sagt är en stor satsning från Sonys sida.
Även om Sony PSP i grund och botten är en spelkonsol har den mängder av egenskaper som gör den extra intressant. Vi vet att många av våra läsare är intresserade av konsolen och vi kommer därför att fortsätta vår rapportering om den och dess rivaler.

Det är även en del Internetmedier som fått tag på Sony PSP-konsoler och en av dem är IGN.com. Här har man under arbetet på en längre recension skrivit en kortare "första intrycket"-artikel som sneglar över Sony PSP och dess användning.
Inte helt oväntat får PSPs display en hel del lovord.

"And the screen is indeed bright and good looking, regardless of battery or AC. We can't stress enough how good looking the screen is. We notice it every time we play the system, and we wouldn't be surprised if it's the first thing the general public will notice as well when looking at the PSP for the first time."

Man tar upp det mesta, om än i kort form, allt från vanligt spelande till MP3-uppspelning. Några längre utlåtande får vi nog vänta på men det är en läsvärd förhandstitt.


[Image Can Not Be Found]

Man har i en separat PSP-artikel även tacklat ett av de stora samtalsämnen kring Sony PSP, dess batteritid. Man har helt enkelt skrivit en batteridagbok, där man använt PSP-konsolen från och till för olika ändamål, vanligt spelande, överföring av MP3-filer osv.
Under sporadisk användning höll batteriet PSP-konsolen levande i 4 timmar och 45 minuter. Slutsatsen är att batteritiden inte är så dålig som många trott, men att det samtidigt beror mycket på vilka applikationer man använder konsolen till.

Soir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 751
Member Since:
August 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
795177
December 13, 2004 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Några folk från Lik-Sang köpte PSP'n 12 timmar innan den släpptes och har sattit ihop en liten "Adventure Review" där de har spelat in videos med kameran då de går runt och letar först efter PSP'n och sedan går runt bland folkmassor och småpratar lite... lustigt nog så räckte deras batteri i ca 6 timmar av spelande (!). Vad jag hörde från då de pratade så var det ganska mkt bara Ridge Racers som spelades.

Se på filmerna och läs; Fear and Loathing in Tokyo

http://www.lik-sang.com/news.p.....?artc=3548

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
795194
December 13, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Soir wrote: Några folk från Lik-Sang köpte PSP'n 12 timmar innan den släpptes och har sattit ihop en liten "Adventure Review" där de har spelat in videos med kameran då de går runt och letar först efter PSP'n och sedan går runt bland folkmassor och småpratar lite... lustigt nog så räckte deras batteri i ca 6 timmar av spelande (!). Vad jag hörde från då de pratade så var det ganska mkt bara Ridge Racers som spelades.

Se på filmerna och läs; Fear and Loathing in Tokyo

http://www.lik-sang.com/news.p.....?artc=3548

Bra tips Soir!

Tycker det var extra intressant att de klara 6h med Ridge Racer som om jag förstått det ska vara en av de mer krävande titlarna.

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
795205
December 13, 2004 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

fan jag vill så gärna ha en.

Soir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 751
Member Since:
August 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
795235
December 13, 2004 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote:
Bra tips Soir!

Tycker det var extra intressant att de klara 6h med Ridge Racer som om jag förstått det ska vara en av de mer krävande titlarna.

Arigato ^^

Jag blev själv lite häpen över batteritiden, då jag var orolig att den skulle vara riktigt kort. Om jag har tur så får jag tag i en PSP vid slutet av December/början av Januari, kan slänga upp en egen liten "recension" här på forumet då =]

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
795807
December 14, 2004 - 7:55 am
sp_Permalink sp_Print

Soir wrote: [quote=Anton K] Bra tips Soir!

Tycker det var extra intressant att de klara 6h med Ridge Racer som om jag förstått det ska vara en av de mer krävande titlarna.

Arigato ^^

Jag blev själv lite häpen över batteritiden, då jag var orolig att den skulle vara riktigt kort. Om jag har tur så får jag tag i en PSP vid slutet av December/början av Januari, kan slänga upp en egen liten "recension" här på forumet då =]

Ja det ska bli kul att följa, har sett en del kommentarer som "Den som säger att batteriet räcker 6h när man spelar är full av skit.." så det verkar vara lite motstridigt.

Är det en Japan-import då antar jag? Dela i alla fall gärna med dig av dina "findings". Har du någon seriös artikel på gång, eller är sugen på en, så tveka inte att höra av dig till mig för eventuell publikation. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 34
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL