Sony senarelägger Playstation 3 för Europa till mars 2007|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sony senarelägger Playstation 3 för Europa till mars 2007
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 6, 2006 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Sony har idag annonserat att de kommer att senarelägga lanseringen av sin TV-spelskonsol Playstation 3. Anledningen är helt enkelt att man blivit försenade med produktionen av konsolen. Det nya datumet är mars 2007, men fortfarande så gäller det faktum att man ska skeppa 6 miljoner enheter innan 2007s slut, men hur många av dessa som alltså ska skeppas till Europa, och många de andra länderna som använder PAL-videogränssnittet, känns nu väldigt osäkert. Lanseringsdatumen för Japan och Nordamerika är fortfarande 11 respektive 17 november.

vässmar
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
1075148
September 6, 2006 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Men kämpigt värre... dock kankse inte så jätte oväntat tyvärr.

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1075149
September 6, 2006 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1075151
September 6, 2006 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

Wingman wrote: Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.

Poängen är väl just att de vill släppa den till julhandeln. Dock inte den europeiska....

Jag nästan garvar över de här nyheterna. Folk som har suttit och tjuvväntat på PS3 lär inte direkt bli glada. Under tiden har jag kunnat ha ganska roligt med min PC, och när PS3 väl kommer till konsumenten, så kan man ju dumpa 7000kr i ett par DX10-kort istället.....

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1075152
September 6, 2006 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Wingman]Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.

Poängen är väl just att de vill släppa den till julhandeln. Dock inte den europeiska....

Jag nästan garvar över de här nyheterna. Folk som har suttit och tjuvväntat på PS3 lär inte direkt bli glada. Under tiden har jag kunnat ha ganska roligt med min PC, och när PS3 väl kommer till konsumenten, så kan man ju dumpa 7000kr i ett par DX10-kort istället.....

Det ligger en poäng i vad du säger, men kommer dessa kort blir så pass dyra?

Tyzon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
1075154
September 6, 2006 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

Wingman wrote: [quote=denstore][quote=Wingman]Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.

Det ligger en poäng i vad du säger, men kommer dessa kort blir så pass dyra?

Nja, om du läser noga så skriver han ett par DX10-kort. 3500:- för ett sprillans nytt graffe e ju inge farligt.

Lady
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
1075170
September 6, 2006 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Hur ska dom klarar dead line till 11 november när produktionen inte har startan ännu?

Lär väl skicka sina kineser på arbets utbildning i att jobba 200% snabbare nu innan produktionen ska starta..

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
1075194
September 6, 2006 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

Tur man inte hade planerat att köpa en ännu men det finns säkert många europeer som inte blir så glada över detta. Men det är inte så konstigt att vi får vänta. Om de bara hinner tillverka typ 1milj PS3s så förstår jag varför man bara satsar på de 2 största marknaderna.

För att sätta ihop en massa PS3s så krävs det att man har en massa komponenter först och exempelvis Cell har ju varit i produktion länge. Nu är det brist på en komponent, något som har varit på tal om tidigare. Bristen på blålaser diodrar hämmar hela Blu Ray spelar tillverkningen. Förmodligen kommer det att sitta massor med PS3 hårdvara å vänta på diodrar i nå lager.

Om man ser på produktionsplanerna som Sony har på 2 miljoner tillverkade nov-dec och 2 milj tillverkade jan-mar så kan man ana att de har planerat att köra övertid på monteringen medans det finns ett överskott på komponenter. Det innebär att det inte behöver bli förseningar på totalt 6milj PS3s till sista mars om de bara kan få tag på alla komponenter tills dess, bara att köra övertid senare än planerat.

MS och HD-DVD är förmodligen överlyckliga.

HarpaE
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 131
1075260
September 6, 2006 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Senaste jag läste nåt så har de bara planerat för 400k i usa och 100k i japan, kan leta upp källa lite senare, måste dra nu.

Morz
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 11
1075325
September 6, 2006 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Pinsamt värre, "vi har 2 miljoner enheter klara för lanseringen" BULLSHIT!

HarpaE
Medlem
1075444
September 6, 2006 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

2 miljoner klara under "the holidays" ska det vara, inte vid release.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1075457
September 6, 2006 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

HarpaE wrote: 2 miljoner klara under "the holidays" ska det vara, inte vid release.

Det ändras ju dock hela tiden så gud vet vad som faktiskt kommer gälla sedan. Det är tråkigt att det blivit så här, men vi får väl hoppas att Sony kommer igång och i absolut bästa fall kan flytta Europa-lanseringen till ett bättre datum. Detta är ju bara sorgligt.

//Andreas

HarpaE
Medlem
1075503
September 6, 2006 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=HarpaE]2 miljoner klara under "the holidays" ska det vara, inte vid release.

Det ändras ju dock hela tiden så gud vet vad som faktiskt kommer gälla sedan. Det är tråkigt att det blivit så här, men vi får väl hoppas att Sony kommer igång och i absolut bästa fall kan flytta Europa-lanseringen till ett bättre datum. Detta är ju bara sorgligt.

//Andreas

Så sant som det är sagt - det största problemet jag känner är att de gick ut med när det skulle släppas INNAN de ens börjat massproducera. Jag får känslan av att Sony vill lite väl mycket. Jag är dock nöjd med min Xbox 360 så jag klarar mig ett tag till, men jag har många vänner som säkert gråter sig till sömns nu inatt.

Imagine
Medlem
Forum Posts: 159
1075510
September 6, 2006 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Handlar ju bara om 4 månader extra?

De försenade spelen får vi då till release, vilket kommer se bättre ut för Svenssons. I vinter så kommer ju GoW2 och FF12, så finns ju att göra ändå...

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1075516
September 7, 2006 - 2:01 am
sp_Permalink sp_Print

Dåligt det här.. Man får hoppas på det bästa 🙂 bättre sent än aldrig hehe

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1077524
September 14, 2006 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite humor för att döda den långa väntan:
http://thisiswaiting.com/

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 298
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL