April 17, 2005
Sony har idag annonserat att de kommer att senarelägga lanseringen av sin TV-spelskonsol Playstation 3. Anledningen är helt enkelt att man blivit försenade med produktionen av konsolen. Det nya datumet är mars 2007, men fortfarande så gäller det faktum att man ska skeppa 6 miljoner enheter innan 2007s slut, men hur många av dessa som alltså ska skeppas till Europa, och många de andra länderna som använder PAL-videogränssnittet, känns nu väldigt osäkert. Lanseringsdatumen för Japan och Nordamerika är fortfarande 11 respektive 17 november.
March 11, 2003
Wingman wrote: Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.
Poängen är väl just att de vill släppa den till julhandeln. Dock inte den europeiska....
Jag nästan garvar över de här nyheterna. Folk som har suttit och tjuvväntat på PS3 lär inte direkt bli glada. Under tiden har jag kunnat ha ganska roligt med min PC, och när PS3 väl kommer till konsumenten, så kan man ju dumpa 7000kr i ett par DX10-kort istället.....
May 1, 2004
denstore wrote: [quote=Wingman]Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.
Poängen är väl just att de vill släppa den till julhandeln. Dock inte den europeiska....
Jag nästan garvar över de här nyheterna. Folk som har suttit och tjuvväntat på PS3 lär inte direkt bli glada. Under tiden har jag kunnat ha ganska roligt med min PC, och när PS3 väl kommer till konsumenten, så kan man ju dumpa 7000kr i ett par DX10-kort istället.....
Det ligger en poäng i vad du säger, men kommer dessa kort blir så pass dyra?
June 6, 2002
Wingman wrote: [quote=denstore][quote=Wingman]Jag som trodde att de skulle vara smartare och släppa ut den till julhandeln, många köpbenägna skulle jag tro.
Det ligger en poäng i vad du säger, men kommer dessa kort blir så pass dyra?
Nja, om du läser noga så skriver han ett par DX10-kort. 3500:- för ett sprillans nytt graffe e ju inge farligt.
October 1, 2001
Tur man inte hade planerat att köpa en ännu men det finns säkert många europeer som inte blir så glada över detta. Men det är inte så konstigt att vi får vänta. Om de bara hinner tillverka typ 1milj PS3s så förstår jag varför man bara satsar på de 2 största marknaderna.
För att sätta ihop en massa PS3s så krävs det att man har en massa komponenter först och exempelvis Cell har ju varit i produktion länge. Nu är det brist på en komponent, något som har varit på tal om tidigare. Bristen på blålaser diodrar hämmar hela Blu Ray spelar tillverkningen. Förmodligen kommer det att sitta massor med PS3 hårdvara å vänta på diodrar i nå lager.
Om man ser på produktionsplanerna som Sony har på 2 miljoner tillverkade nov-dec och 2 milj tillverkade jan-mar så kan man ana att de har planerat att köra övertid på monteringen medans det finns ett överskott på komponenter. Det innebär att det inte behöver bli förseningar på totalt 6milj PS3s till sista mars om de bara kan få tag på alla komponenter tills dess, bara att köra övertid senare än planerat.
MS och HD-DVD är förmodligen överlyckliga.
November 27, 2003
HarpaE wrote: 2 miljoner klara under "the holidays" ska det vara, inte vid release.
Det ändras ju dock hela tiden så gud vet vad som faktiskt kommer gälla sedan. Det är tråkigt att det blivit så här, men vi får väl hoppas att Sony kommer igång och i absolut bästa fall kan flytta Europa-lanseringen till ett bättre datum. Detta är ju bara sorgligt.
//Andreas
December 24, 2004
Delph1 wrote: [quote=HarpaE]2 miljoner klara under "the holidays" ska det vara, inte vid release.
Det ändras ju dock hela tiden så gud vet vad som faktiskt kommer gälla sedan. Det är tråkigt att det blivit så här, men vi får väl hoppas att Sony kommer igång och i absolut bästa fall kan flytta Europa-lanseringen till ett bättre datum. Detta är ju bara sorgligt.
//Andreas
Så sant som det är sagt - det största problemet jag känner är att de gick ut med när det skulle släppas INNAN de ens börjat massproducera. Jag får känslan av att Sony vill lite väl mycket. Jag är dock nöjd med min Xbox 360 så jag klarar mig ett tag till, men jag har många vänner som säkert gråter sig till sömns nu inatt.
November 27, 2003
Lite humor för att döda den långa väntan:
http://thisiswaiting.com/
//Andreas
2 Guest(s)