April 17, 2005
Sony har fått ta emot en hel del kritik de senaste månaderna för alla förseningar och ibland kontroversiella uttalande om sin kommande spelkonsols pris. Men nu har man för en gångs skull tagit hem stora pluspoäng hos oss konsumenter och särskilt dem entusiastinriktade konsumenterna. Sony har nämligen meddelat att man som användare kan byta ut sin hårddisk i PlayStation 3 konsolen och man visar till och med hur man ska göra. PS3 användare sig av vanliga 2.5" SATA-hårddiskar och för dygt 1000 kronor får man en 100GB hårddisk, vilket är en ordentlig uppgradering jämfört med instegsmodellen av PS3 som skeppas med en 20GB hårddisk.
Detta kan jämföras med Microsoft som uppmanade sina kunder att köpa en extra 20GB hårddisk eller lagra filmer man laddade ner från deras nya Live-tjänst på dyra minneskort. Microsofts tjänst är det inget fel på men just lagringsbiten är ett problem som nu Sony visar hur man borde lösa. Frågan är om Microsoft kommer ta efter eller helt enkelt lansera en extern hårddisk med 80GB-100GB som komplement till den nuvarande 20GB modellen.
March 19, 2003
Har inte läst på osv, men skruvade upp min 20gb disk till 360'in och där i satt som sagt en s-ata 2.5" disk.
Vad händer ifall man klonar disken till en 100gb s-ata disk fast partitionen är större?
Då borde man ju få med sig alla konstigeter som ms har lagt på den.
May 8, 2001
SuperNova wrote: Då kan man ju lika gärna köpa 20GB versionen som är runt 1000-lappen billigare och köpa en separat HDD.
Tror att den saknar WiFi och kortläsare också men jag är inte helt säker... För vissa kan det nog vara värt lite extra, för andra inte. Jag vill absolut ha WiFi "inbyggt" så jag slipper använda min game adapter som jag har till mitt XBOX idag, så för mig är det enkelt!
Sen tror jag att färgerna skiljer sig lite. Tror "bas"-maskinen är helt svart medan "premium" har vissa detaljer i silver. Har inte bestämt mig för vilken jag tycker är snyggast. Kanske inte ens blir samma i Europa?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
March 10, 2003
BarateaU: Finns personer som testat om det går fuluppgradera sina hårdiskar i xbox360.
Xboxen kunde inte läsa andra diskar och xboxdisken fungerade ej i en dator.
Så jag gissar på att MS har något firmware lås eller någon lösning som i xbox 1.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)