April 17, 2005
Sony har efter det att ursinniga kristna klagat över dess Sonys reklam för Playstation: Ten years of passion, stoppat reklamen. Tidningsbilden föreställde nämligen en ung man med en krona av törne på sitt huvud, vilket fick inte bara katolska grupper att se rött men även Vatikanen uttryckte sitt missnöje med Sonys kampanj. Vi är helt enkelt stumma över att konsolen fortfarande finns kvar bland oss och att den fortfarande gör ett utsökt jobb med att underhålla oss efter tio långa år av konstant utveckling. Det visar verkligen vilken god investering Playstation var.
Källa: Reuters
October 23, 2004
Black_light wrote: Dessa religiösa ska då klaga över nästan allt...
Exakt.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
March 11, 2003
Ctrl wrote: Tja.. dom fick ju rubriker och extra reklam. Reklam som får folk att reagera är lyckad reklam.
även om den kanske är smaklös.
Bättre att göra reklam som får uppmärksamhet utan att stöta folk.
Det är lite av en myt att all PR är bra PR. I verkligheten fungerar det inte riktigt så.
April 26, 2003
June 28, 2001
Först när jag läste nyheten så insog jag direkt att det var dumt att använda en nisse med en krona av törne, men när jag väl såg bilden så tyckte jag att kritiken var befängd.
http://i.today.reuters.com/gen.....esize=full
Se bilden på routers sida, det är ju bara dom fyra tecknena som används på handkontrollerna.
1 Guest(s)