April 17, 2005
Sony var den överlägset största aktören på tv-spelsmarknaden den förra generationen, men detta kommer inte att upprepa sig enligt analysfirman IDC. Som vi tidigare spekulerat anser även IDC att det snarare kommer vara en tredelad marknad där Sony tappar stora delar, Microsoft lyckats bra genom att lansera sin konsol så pass tidigt och Nintendo klättrat genom ett taktiskt drag och inte konkurrera prestandamässigt med de andra. IDC tror att Nintendo kommer att kunna rida på denna våg av framgång de har nu långt in på 2008. Vad som kommer hända sedan vågar man dock inte spekulera i, men Microsoft:s position verkar dock vara den som orskakar störst huvudbry.
December 17, 2002
Ja mina gissningar av hur det skulle bli gick åt fanders...SONY som vinnare, M$ som tvåa o Nintendo döa o begravda....
Fast det farliga är att Nintendo får så mycket mark när det inte är en konsol för seriösa spelare. Spelen är simpla familjespel för kvinnor o barn, inte tävlingsinriktat folk. Fruktar att PCn kommer slås ut till 2010....
July 21, 2001
Campaigner wrote: Ja mina gissningar av hur det skulle bli gick åt fanders...SONY som vinnare, M$ som tvåa o Nintendo döa o begravda....
Fast det farliga är att Nintendo får så mycket mark när det inte är en konsol för seriösa spelare. Spelen är simpla familjespel för kvinnor o barn, inte tävlingsinriktat folk. Fruktar att PCn kommer slås ut till 2010....
Hehe...var nog en av de mest "roande" inläggen detta året 😀
På vilket sätt är spel mindre seriösa för att deras huvudsakliga inriktning är att underhålla en spelare på alla plan?
Nu är man uppvuxen med C-64 och NES, men spelade Quake aktivt i över 5 år.
Jag måste säga att Wii Sports är tusen gånger mer underhållande än något av mina Xbox-/Xbox 360-lir.
Kan ju vara en åldersfråga oxå, nu är man snart 28 bast och klarar inte längre av att spela spel som kräver 8 knappar.
Åldern börjar ta ut sin rätt, reaktionsförmågan sjunker mer och mer för varje dag men Nintendo Wii det består 😉
November 7, 2006
ex-con wrote: Kan ju vara en åldersfråga oxå, nu är man snart 28 bast och klarar inte längre av att spela spel som kräver 8 knappar.
Åldern börjar ta ut sin rätt, reaktionsförmågan sjunker mer och mer för varje dag men Nintendo Wii det består 😉
Nja, tror inte det har med ålder att göra (såvida man inte är 65 kanske) utan mer att man inte vill spendera tiden det tar att lära sig ett nytt komplicerat spel. Man vill bara starta upp och spela helt enkelt.
1 Guest(s)