August 22, 2005
Det var ett bra tag sedan Toshiba tillkännagav att man jobbade på en 0.85" hårddisk med en kapacitet på 2GB. Nu verkar det dock som att denna miniatyrhårddisk är på väg till marknaden.
Toshibas 0.85" hårddiska ska nämligen börja tillverkas under april månad och det med en dubbelt så hög lagringskapacitet mot tidigare, 4GB är det nu som gäller och vi förmodar att många tillverkare med portabla elektronikprodukter slickar sig runt munnen i detta ögonblick.
Vi var tvugna att ta med ett foto på denna härligt minimalistiska hårddisk som kan komma att huseras i flera portabla enheter i framtiden.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Gizmodo
January 6, 2004
Den var för lite den =) kontakten till den går juh knappt att få in =).
Jag har alltid funderat på att köra 1.8´ / 2.5´ externt i ett Externt hårddisk kabinett så detta har varit något överaskande inom "Hårddiskar" med tanke på att standarden alltid legat på 2.5 (bärbara) 3.5 (stationära).
Sen så tycker jag ändå att det är väll litet för en hårddisk och så detaljerat tekniskt så att det ser ut som att det lätt kan gå sönder.
Tycker att dagens CD Minnen är bättre att föredra vid dessa storlekar.
1" hårddiskar är ju en vanlig företeelse i dagsläget och har varit så ett tag. Det är vad som används i de flesta hårddiskbaserade MP3-spelare t.ex. Apples iPod använder sig av 1" hårddiskar vad jag vet.
Men med 0.85" går det att slimma spelarna ännu mer. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)