April 17, 2005
Stereoskopisk 3D vÀntas fÄ sitt stora genombrott under 2010. Men Àven om den nya 3D-tekniken gjort störst framsteg inom filmbranschen Àn sÄ lÀnge tror analytiker att det blir TV-spelen som kommer bli den drivande kraften. Anledningen Àr ganska enkel, digitaliserad underhÄllning som datorspel kan optimeras för 3D-tekniken pÄ ett effektivare sÀtt Àn vad som Àr möjligt med inspelat material.
Enligt Paul Gray, TV-forskare pÄ DisplaySearch, ska det Àven finnas klara kostnadsfördelar med spelmarknaden. DÀr man med en första investering senare har det betydligt lÀttare att skapa och optimera sina spel för 3D, medan sÀndning och inspelning av 3D-TV och 3D-film kommer att betyda mÀrkbara omkostnader för TV- och filmbolag.
Gaming is immersive which plays to 3Dâs strengths, and to me as a non-gamer the added perception from 3D has made it far easier and more natural to play, the analyst indicated. Stereo-3D driving games allow me to sense my position on the road in a natural way, for example. Furthermore, gaming is much more a solitary activity, so obstacles like glasses compatibility are much less significant, poĂ€ngterade Paul Gray
Fördelarna i spel gÄr Àven att se i datoranimerade filmer dÀr man frÄn början kan kompensera för de djupeffekter som man vill Ästadkomma i materialet. NÄgot som kan minska bieffekter som yrsel och huvudvÀrk vid vanlig film som konverteras till 3D.
[Image Can Not Be Found] PlayStation 3 fÄr stöd för stereoskopisk 3D-teknik under 2010
KĂ€lla: DisplaySearch
2 Guest(s)