August 22, 2005
Karusellen bland de svenska Internetleverantörerna fortsätter och får nu ny fart genom att Spray köper upp Tiscalis svenska underavdelning för 120 miljoner kronor.
Detta innebär en kraftig ökning av kunder för Spray som går från 26 000 adsl-kunder till 46 000 efter sammanslagningen. Antalet modemkunder ökar också markant, med 110%, vilket breddar Sprays kundkrets till 200 000 modemkunder.
Spray som har planer på att satsa stort på betalmejl tar i samband med uppköpet även hand om den populära e-posttjänten Home.se. Något som självklart är passande med tanke på Sprays framtidsplaner.
Exakt hur sammanslagningen kommer att påverka nuvarande Home.se-kunder är ännu oklart men det ska inte vara tal om att rensa bort användare från tjänsten.
Vi har tidigare rapporterat om Bredbandbolagets uppköp av Bostream och nu har det alltså blivit dags för nästa sammanslagning. Det verkar onekligen som att marknaden hårdnar för Internetleverantörerna och om det är ett gott eller dåligt tecken återstår att se.
Källa: IDG.se
February 11, 2003
1 Guest(s)