November 29, 2001
Smirnoff wrote: ye.. Varför är det bara N00bs som drabbas av alla virus.
Kan dom bara inte låta bli o öppna alla okända bilagor och skaffa säg linux eller en riktigt bra firewall som Outpost ?
så länge man inte tar emot konstig skit och så länge man har senaste updatesen till sitt OS så går man ganska säker
har aldrig rört en brandvägg elelr antivirus och jag har aldrig blivit smittad eller utsatt för något skit
February 21, 2003
UndaC wrote: [quote=twinsen]Okej, klockan är över 21.00, någon som märkt av några små gulgröna gubbar som sopar heroglyfer i nederkanten av skärmen?
vad jag förstått kan det slå till så sent som klockan 23.00
men de berörda addresserna för nedladdning kanske han stängas av i tid
Hörde först det var 20:00. Sen 21:00, och nu 23:00, bestäm er! 😉
February 2, 2003
jag tror fan nästan att det är någon som typ jobbar på f-secure som har gjort viruset för att tjäna pengar. Att de har redan botmedlet eller vet att det kommer dö ut snart. Också tack vara att de kom på hur det sprids osv..får de gratisreklam i tv och sånt osv.....Det verkar vara lite överdrivet, för bra, för att vara en eller en orginisation som gjort det. Det är kanske Usama bin Ladin som sitter och fifflar nere i sin grotta någon stans:P....
jag tror jag ska skaffa ett antivirus-program, kör xp-pro och riktig brandvägg och har aldrig haft något virus...men de kommer:/
February 2, 2003
November 29, 2001
Dry_Ice wrote: :> inget har hänt, men vad räkande jag med...
Inget har hänt pga virusets görningar, men nog har det satt sitt märke på dagen. 🙂
April 20, 2002
Hmm....var det risk för alla att bli drabbade eller gick det på ett speciellt OS som det förra?
Jag har fått massor med konstig e-post i mitt hotmail men inget av dem har innehållit någon fil att ladda ner.
De har hetat så som det varnades för men inget i.....undrar vad det kan bero på.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 29, 2001
Tintin wrote: Hmm....var det risk för alla att bli drabbade eller gick det på ett speciellt OS som det förra?
Jag har fått massor med konstig e-post i mitt hotmail men inget av dem har innehållit någon fil att ladda ner.
De har hetat så som det varnades för men inget i.....undrar vad det kan bero på.
förmodligen microsoft som spärrat nerladdning av okända filformat typ
1 Guest(s)