August 16, 2003
jag upptäckte för inte så länge sedan att jag hade StarForce i datorn! dock så har jag inte haft en massa skumma omstarter. men när jag tidigare skulle bränna DVD-skivor så har det tagit 10-20 sekudner innan det kommer upp något i brännings rutan i Nero så jag tror ibland att den har krashat. jag har idag packat upp en "sak" och brännt den, inga större problem, sen så skulle jag göra exakt samma sak med en annan "sak" i .rar format, såfort jag öppnade den och fick upp WinRAR så fick jag BlueScreen
BlueScreen wrote:
STOP: c000021a {Alvarlig systemfel}
Systemprocessen Windows SubSystem avslutades oväntat med statusen 0xc0000005 (0x7c91103c0x010bddac).
Systemet har avslutats.
jag körde sedan verktyget från http://www.glop.org/starforce/ och nu fungerar allt somd et ska, när jag trycker på att bränna i Nero så startar bränningen direkt 🙂 så jag slipper format c: 😀
August 7, 2003
Jag spelar massa Civilization III. Så jag tänkte gå och köpa mig CIV IV häromveckan, men sen började jag tänka "hmm, den har säkert en massa copy-protections som lägger in DRM jag inte vill ha..." så det blev helt och hållet på grund av detta (ja, jag har massa onödiga pengar) inget inköp av CIV IV.
Om man kan lita på den listan så innehåller CIV IV inget Starforce iaf... men innehåller det något annat "root-kit"? Jag vet inte och vet inte om jag orkar skapa en egen partition bara för att spela det på...
Det är ju betydligt bättre (säkerhetsmässigt och enkelhetsmässigt) ladda ned det från nätet då. På sin höjd måste man köra lite virus-scanning för att se det inte innehåller något farligt.
Det är just det att sånt där skit inte avinstalleras när man avinstallerar spelet heller... BAJS, vill ju köpa och spela spelet, men kan inte rättfärdiga sabba upp hela min installation pga det... vet nån vad CIV IV innehåller för skräp?
August 16, 2003
du får det även om du laddar ner det, tror jag. föra tt jag har inte köpt något spel med StarForce ändå så hade jag skiten. sen så var det ju någon som var beta testare och fick skien.
jag var på inferno Online för inte så länge sedan, jag spelade det nya Track Mania spelet, jag tyckte att det var bra. jag går hem kollar på en sån där sida man inte får prata om här, så ser jag att det står "Copy Protection: StarForce" vilket gör att jag skiter i att ladda ner det, och jag kommer inte att köpa det. fördelen med att göra som jag tänkte är att då ser man lättare att det innehåller någon skit, det vore bra om dom hade en stor klisterlapp på spelpaketen i butikerna så att man slipper bli pålurad någon skit.
Laglorden, jag kolalde upp CIV IV, den har Safedisc 4.60.000 vilket jag tolkar som att det är omständigt att få igång nerladdat (även om det inte är 100% omöjligt att ta sig förbi så förtjänar dom lite beröm tycker jag för det måste väl vara det bäst fungerande kopieringsskyddet på marknaden som inte sabbar datorn (om vi bortser ifrån dom nya HD formaten som är tok krypterade)
så om du gillar CIV och har pengar över, KÖP DET!!!
August 7, 2003
Poontus wrote:
Laglorden, jag kolalde upp CIV IV, den har Safedisc 4.60.000 vilket jag tolkar som att det är omständigt att få igång nerladdat (även om det inte är 100% omöjligt att ta sig förbi så förtjänar dom lite beröm tycker jag för det måste väl vara det bäst fungerande kopieringsskyddet på marknaden som inte sabbar datorn (om vi bortser ifrån dom nya HD formaten som är tok krypterade)
så om du gillar CIV och har pengar över, KÖP DET!!!
Ah, härligt, du måste vara bättre på att söka på nätet efter vad spel har för copy-protection än jag 😉 Det blir ett köp då, tackar! 🙂
2 Guest(s)