Stor efterfrågan på RAM-minne under 2007 på grund av Vista|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Stor efterfrågan på RAM-minne under 2007 på grund av Vista
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 3, 2006 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Windows Vista kommer kräva stora mängder RAM för att ge en optimal upplevelse och därför är det kanske ingen större överraskning att nya rapporter säger att just efterfrågan på RAM-minne kommer vara mycket stor under nästa år. Vista kommer locka allt fler konsument att köpa RAM-minne i större kapaciteter och det enda som kan göra att det bli smolk i bägaren för tillverkarna är om priskriget blir för hetskt eller om man får problem med tillgängligheten. För att se hur ni, våra läsare, kommer att reagera på lanseringen av Windows Vista har vi i vår senaste omröstning ställt frågan om ni planerat in en hårdvaru-uppgradering i samma veva som man går över till Windows Vista. Svara gärna och uttryck era tankar och idéer i forumet.

stege99
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 644
1091045
November 3, 2006 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, jag hade planerat att uppgradera min dator så mycket som bara var möjligt med tanke på de hårda licenskrav på Vista som gällde fram tills i dag.

https://www.nordichardware.se/.....8;forum=10

Nu när MS tillåter obegränsade ominstallationer på Vista så är det inte lika bråttom. Jag har redan 2GB RAM så det blir givetvis också ett minimum för nästa uppgradering. Undrar dock om kommande spel som Crysis och Alan Wake mm trivs bäst med 4GB på Vista, dvs räcker 2GB ett tag framöver även på detta OS vid tunga spel?

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1091064
November 3, 2006 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har upprustat till 2Gb för längre Tid förre.Nu kör jag med Vista och också 2Gb Ram.För mig räcka väll 2Gb..........Klaus

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1091102
November 3, 2006 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas att mina 2 Gb ska klara mig förbi minneskrisen. Vill inte skaff mer förrän jag byter till en quad core...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 246
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL