November 29, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=UndaC] Har också fått ett par nya drivisar som "ingen" testat förut.
Snackade du med nVidia och dem skickade dig nån alfa version av nått kommande lr? Vad är det för nått
De sa, något kryptiskt, "dessa är de första drivrutinerna vi släpper sedan vi offentliggjorde uttalandet om 3DMark03".
Som det ser ut nu har de "fått tillbaka" all prestandan som de förlorade med 330 patchen.
Dock är INTE bildkvaliteten sämre så jag vet inte riktigt vad det är frågan om.
Personligen är jag så trött på skiten att jag helt enkelt har droppat 3dmark03 ur vår testsvit tills vidare.
November 29, 2001
Jamzo wrote: Spelar roll om det tar upp en pci-plats, den använder man ju ändå inte.
TV-kort, ljudkort, nätverkskort
sen om du har en USB "hub" elelr fireqire hub eller tex. gameport till ljudkortet eller något sådant så fyller du rätt snabbt alla platser
och har du ett barebone så är det kört helt enkelt
så visst det är inte viktigt för alla men för rätt många är det det
September 17, 2001
UndaC, varför bara skippa 3dmark03-testet? Känns ju hyfsat dumt tycker jag. Även om poängen inte stämmer å det krävs lite mer arbete med artikeln så tycker jag det skulle va kul.
Vad kör ni för system i övrigt? AMD eller Intel? Skulle vara intressant att veta. Förr var det mkt snack om "processorn är flaskhalsen för de kommande grafikkorten", och då rörde det sig om Radeon9700+, om man säger så. Skulle vara kul om ni kunde glassa på med "det senaste"; Pentium 4 ~3GHz och en AMD me Barton-kärna. Vi vill se vad kortet/korten går för :bgrin:!
Vet inte om jag missade nåt, men när kommer artikeln ut.. datum?
korda, det ASUS-kortet ser inte helt fel ut nej 😉
November 29, 2001
SiBBoR wrote: UndaC, varför bara skippa 3dmark03-testet? Känns ju hyfsat dumt tycker jag. Även om poängen inte stämmer å det krävs lite mer arbete med artikeln så tycker jag det skulle va kul.
Vad kör ni för system i övrigt? AMD eller Intel? Skulle vara intressant att veta. Förr var det mkt snack om "processorn är flaskhalsen för de kommande grafikkorten", och då rörde det sig om Radeon9700+, om man säger så. Skulle vara kul om ni kunde glassa på med "det senaste"; Pentium 4 ~3GHz och en AMD me Barton-kärna. Vi vill se vad kortet/korten går för :bgrin:!
Vet inte om jag missade nåt, men när kommer artikeln ut.. datum?
Jag skippar det eftersom resultaten är missvisande. Något merarbete krävs det inte direkt, tar ju fem minuter att bencha.
Testsystemet är en 2600+ med 768 MB PC2700 cas 2-5-2-2 på ett nForce2. Har tyvärr inte möjlighet att fixa något annat just nu då svenska AMD och Intel är minst sagt griniga vad det gäller att skicka ut processorer.
Inget speciellt datum men nån gång nästa vecka siktar jag på
alltså inte denna vecka (det är måndag nu)
1 Guest(s)