April 17, 2005
Microsofts produkter har enligt Marc Maiffret från eEye Digital Security en stor säkerhetsbrist som kan komma att orsaka lika stora problem som Blaster och Sasser virusen gjorde. Maiffret tror att hackers kommer utnyttja denna brist inom en snar framtid och förstår inte hur man lyckats missa detta säkerhetshål tidigare. Genom en mask ska hackers kunna ta över din dator genom operativsystemets "plug and play" funktion. Fullt uppdaterade versioner av Windows XP och Server 2003 ska inte vara lika sårbara men är fortfarande inte helt skyddade.
Källa: TechSpot
March 10, 2003
Kul att detta viruset kommer härja satan på alla olagliga kopior av XP som inte
kan uppdateras längre. Det som är värst är väl att de personer som har en
sådan kopia. Sällan har något uppdaterat Antivirus.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
Ctrl wrote: Jag lyckas inte alls. Senaste viruset jag hade var på min Amiga.
Saddam tror jag det hette. Det yttrade sig genom att radera ens HD.
Det stack inte ut i trädgårn o grävde ner sig i en håla alltså? 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
November 19, 2004
Ctrl wrote: Kul att detta viruset kommer härja satan på alla olagliga kopior av XP som inte
Och självklart finns det en fix för det 🙂
Tog knappt 24h så det är väll knappast där problemet ligger längre 😉
February 28, 2005
Ctrl wrote: Kul att detta viruset kommer härja satan på alla olagliga kopior av XP som inte
tyväär så går det att köra windows update med olagliga kopior också!...:/
November 19, 2004
Nizze wrote: Vad är det för tjafs om olagliga kopior av XP som inte kan uppdateras? Det är bara att slå på automatisk uppdatering så får man alla säkerhets rellaterade uppdateringar.
-nizze
Nope, MS har lagt till något verifieringsgrej i MS update så typ alla CD-keys måste vara korrekta etc :/ Jag vet inte så mycket eftersom jag självklart inte hör till någon utav dem som kör en olaglig kopia av xp 🙂
1 Guest(s)