October 31, 2001
När det handlar om benchmarks för grafikkort så är ofta problemet att testen innehåller belastningar för grafikkortet motsvarande gårdagens spel. På Anand Tech har man gjort ett test av en stor serie grafikkort. Alla som spelar flitigt borde väl känna till speltillverkaren Epic, spel som Unreal och Unreal Tournament är uppbyggda på något kallat Unreal Engine. Utvecklingen går naturligtvis hela tiden framåt i en rusande fart precis som allt annat. Unreal Tournament är utrustad med engine 436 och Epic utvecklar nu sin 848 engine. En sak som har förändrats mycket pga att vi har hårdvara för det är antalet polygons, nu när ATI's Radeon 8500 och NVIDIA's GeForce3 Ti 500 finns på marknaden och väntas bli lillebror till GeForce 4 så vågar man exprimentera med mer detaljer i spelen. Epic har nu valt att göra en benchmark för dagens spel vid namn Unreal Performance Test 2002, den ska belasta systemet från CPU till GPU. Tyvärr är denna benchmark inte ute för allmänheten ännu, men den som väntar.
Läs hela testet här.
May 8, 2001
Om någon mot all förmodan kan få tag på detta prg. så kommer han/hon att bli min hjälte!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)