Stummerwinter vinner ASUS ROG Showdown!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Stummerwinter vinner ASUS ROG Showdown!
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 28, 2009 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyvärr räckte det inte enda hem för vårt svenskhopp Jon "Elmor" Sandström i ASUS ROG Showdown. Den tyske överklockaren Boris "Stummerwinter" Küntzler var den som visade sig starkast i finalen och även om Elmor kunde ta hem första heatet fick han aldrig riktigt fart på sitt system efter att man skiftade platser i halvtid. Stummwinter kunde genom två fina resultat över 28 000 poäng (28203 + 28434) plocka hem slutsegern med 241 poängs marginal.

På sin väg till vinsten i ASUS ROG Showdown passade Stummerwinter på att avverka duktiga överklockare som Sampsa och Giorgioprimo för att slutligen visa sig för tuff även för Elmor.

Boris tog med andra ord en välförtjänt seger och som tack för detta kunde han inkassera en ASUS ROG G51J-3D bärbar dator i förstapris. Vi passade på att ta en kort pratstund med Boris efter hans seger;


[Image Can Not Be Found]

NH: Hur upplevde du de olika systemen, fanns det några skillnader mellan olika CPU:er och minnen?


Stummwinter: Det var hela tiden olika uppsättningar och nyckeln var att hitta vad som passade bäst för just det systemet. Det var jättebra att man skiftade system istället för att ge varje tävlande ett eget system som ger en större "turfaktor"

NH: Vad var allra svårast med tävlingen?

Stummerwinter: Stressen före tävlingarna!

NH: Hade du några specifika mål som du hade tänkt klara av?

Stummerwinter: Nej inga direkta mål, mest se vad jag kunde åstadkomma och kanske överleva första rundan.

NH: Vad tror du var nyckeln till din vinst?

Stummerwinter: Att jag hade de mest konsekventa resultaten.

NH: Vad anser du om P55-plattformen och ASUS Maximus III Extreme? Några specifika synpunkter på moderkortet?

Stummerwinter: Det var lite svårt att bemästra, svårare än X58 plattformen. Vilket gjorde det svårt att lära sig känna det ordentligt. Det är samtidigt svårt att säga något direkt om moderkortet då processorn var så knepig.

NH: Hur upplevde du tävlingsupplägget?

Stummerwinter: Det var bättre än tidigare tävlingar eftersom man bytte system halvvägs in i tävlingen. Det var även bra upplaggt sett ur en åskådares synvinkel. Det var synd att det inte var någon kvaltävling, men själva tävlingen var jättebra.

NH: Några tankar om DreamHack?

Stummerwinter: Jag har inte sett så mycket (skrattar). Men jag trivs i Sverige och jag gillar det nordiska folket, men det kan bli för mycket öl ibland.


Sist men inte minst vill vi gratulera Boris till sin vinst och även önska de andra talangfulla överklockarna lycka till i framtiden. Även tack till ASUS som ordnat ett mycket trevligt event, nu följer vi upp detta med ett svenskt mästerskap i datoröverklockning nästa månad så häng kvar!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL