November 29, 2001
Game Developers Conference i Kalifronien började för någon dag sedan och Microsoft var på plats med en förhandstitt på DirectX 9.0. De största skillnaderna är Vertex och Pixel Shaders 2.0, 40 bitars färg samt förbättrade HOS-metoder. Både den nya Pixel Shadern och HOS-metoderna bygger vidare på den teknik som Radeon 8500 har som exklusiva funktioner. Det vill säga Pixel Shader 1.4 och TRUFORM. En av de andra större nyheterna är Displacement Mapping, en metod som vid en första blick kan liknas vid Bump Mapping. Fast här talar vi om en förändring av polygoner istället för texturen.
Det är lite oklart vilken hårdvara som demonstrationerna använde, Matrox är i alla fall tillverkaren. Men exakt vilket chip har inte avslöjats. Dock verkar det som om presentationen emulerades i mjukvaran, så det kan mycket väl bara vara ett G550 till exempel.
För er som talar flytande Japanska finns det en länk här.
Tyvärr är Babel Fish dålig på att översätta Japanska, men ni kan i alla fall ta en snabbtitt här.
1 Guest(s)