January 30, 2004
Man kan se crackare som tjuvar men också om man hårddrar det lite som frihetskämpar. Anledningen till detta är att det är få speldistributörer och det finns ingen priskonkurens att tala om. Konkurensen är inte mellan bolagen utan mot just piraterna. Att sopa undan konkurrensen mellan bolagen och man kan altså se det som att spelbolagen (distributörerna) skäl från samhället med sin oligopolställning. Ett brott som är synnerligen lätt att komma undan med i Sverige. Bensinbolag och byggjättar för att nämna några.
I MS fall är läget värre då de har i princip monopolställning och tar ut sjuka priser helt ostraffade. De missbrukar ju verkligen sin ställning men återigen så är det svårt att bevisa något.
Mot dessa brott finns ju just bara pirater.
May 17, 2004
jag har inget emot crackare som gör såhär, låt dem leva de stora klarar sig men de kan konkurera ut dessa genom en eller två pris sänkningar. Gray hats är inte så dumma men när crackarna kapar datorer hos oss privat och föröker driva ett företag genom desssa som blir utsatta borde amn skuta dom 👿 gillar inte black hats, ställer till allt för stora problem. är lite konstig idiologi måste jag säja men så är min om man bantar ner den snabbt till det här ämnet
2 Guest(s)