January 30, 2004
Man kan se crackare som tjuvar men ocksÄ om man hÄrddrar det lite som frihetskÀmpar. Anledningen till detta Àr att det Àr fÄ speldistributörer och det finns ingen priskonkurens att tala om. Konkurensen Àr inte mellan bolagen utan mot just piraterna. Att sopa undan konkurrensen mellan bolagen och man kan altsÄ se det som att spelbolagen (distributörerna) skÀl frÄn samhÀllet med sin oligopolstÀllning. Ett brott som Àr synnerligen lÀtt att komma undan med i Sverige. Bensinbolag och byggjÀttar för att nÀmna nÄgra.
I MS fall Àr lÀget vÀrre dÄ de har i princip monopolstÀllning och tar ut sjuka priser helt ostraffade. De missbrukar ju verkligen sin stÀllning men Äterigen sÄ Àr det svÄrt att bevisa nÄgot.
Mot dessa brott finns ju just bara pirater.
May 17, 2004
jag har inget emot crackare som gör sĂ„hĂ€r, lĂ„t dem leva de stora klarar sig men de kan konkurera ut dessa genom en eller tvĂ„ pris sĂ€nkningar. Gray hats Ă€r inte sĂ„ dumma men nĂ€r crackarna kapar datorer hos oss privat och föröker driva ett företag genom desssa som blir utsatta borde amn skuta dom đż gillar inte black hats, stĂ€ller till allt för stora problem. Ă€r lite konstig idiologi mĂ„ste jag sĂ€ja men sĂ„ Ă€r min om man bantar ner den snabbt till det hĂ€r Ă€mnet
1 Guest(s)