Svenskt Windows XP Media Center Edition nästa år|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Svenskt Windows XP Media Center Edition nästa år
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 10, 2004 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

Till vår glädje har det nu dykt upp rapporter om statusen på en svensk version av Microsofts multimedia operativsystem, Windows XP Media Center Edition 2005. Enligt IDG.se har Microsoft nu beslutat sig för att lansera en svensk version av Media Center 2005 redan nästa år.

"Budskapet om en svensk version av Windows XP Media Center har varierat från slutet av 2006 till inte alls. Men nu står det klart att det blir en svensk version. Lansering är planerat till senhösten 2005 och då ska även svenska tv-tablåer finnas på plats till lösningen."

Flera av er kanske tänker att detta inte är så nödvändigt, "Jag har ju inga problem med engelskan..", men det är inte själva språket i menyer och liknande som är intressant. Det vi ser fram emot mest är äkta svenska tv-tablåer som alltså ska finnas med i den svenska versionen av Media Center 2005.

I dagsläget är tv-tablåer för oss svenskar något man får skaffa genom tredjepartsmjukvara och det är ofta krångligt att få en bra lösning på det hela. Och då talar vi ändå om insatta datoranvändare, så för svensson är tv-tablåer i HTPCn endast en dröm för tillfället.
Nu får vi bara hoppas att Microsoft har oss svenskar i åtanke även i framtiden så att vi kan hänga på utvecklingen. 

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
792731
December 10, 2004 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Så att ingen annan skriver först. MS är onda, deras produkter är värre än begagnat tuggummi och alla som inte är l33t hackers med linuxkonsoll är patetiska loosers......

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
792732
December 10, 2004 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Men jag tycker att det är lite intressant...

BigR
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
795666
December 13, 2004 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Lysande! EPG:n var välkommen. Då kan jag äntligen slänga ut videon. Det kändes lite jobbigt att börja och mecka in EPG:n.

Code Red: Skärpning....

"Det bästa sättet att spara tid är att använda den."

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
795809
December 14, 2004 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

BigR wrote: Lysande! EPG:n var välkommen. Då kan jag äntligen slänga ut videon. Det kändes lite jobbigt att börja och mecka in EPG:n.

Code Red: Skärpning....

Jo även om det kan vara kul att meka med tredjepartslösningar så är det jäkligt skönt att bara ha ett fullt fungerande system "from the start" ibland. Ska bli intressant hur väl de lyckas med Media Center 2005 SE faktiskt.

BigR
Medlem
795835
December 14, 2004 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Undrar om man kan få den engelska varianten av MCE att fungera med svensk EPG? Det känns lite dumt att köpa en till licens.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
795866
December 14, 2004 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

BigR wrote: Undrar om man kan få den engelska varianten av MCE att fungera med svensk EPG? Det känns lite dumt att köpa en till licens.

Det blir nog svårt skulle jag tro. 🙁
Men man kan säkert köpa någon uppgraderingslicens eller liknande, fast det blir ju en extrakostnad ändå..

BigR
Medlem
795946
December 14, 2004 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller på att kolla lite på den saknade EPG:n. Det känns ju rätt avlägset med den svenska EPG:n om man ska vänta till hösten...Det finns ett antal trådar på thegreenbutton i ämnet.

http://www.thegreenbutton.com/.....opicPage=1

Så fort mitt beställda PVR-500MCE dyker upp kan labbandet sätta igång.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL