August 22, 2005
På Tomshardware.com har man tittat närmare på ett väldigt speciellt tangentbord från tillverkaren Ideazon. Själva tangentbordet som går under namnet Zboard består av två delar. En bas som liknar ett vanligt tangentbord utan knappar och till detta använder man sedan sepparata tangentuppsättningar. Vad som är så speciellt med detta tangentbord är att man alltså kan byta tangentbordslayout och det är inte vilka layouter som helst.
Zboard riktar sig till störst del mot den seriöse gamern och kan erbjuda specialkonfigurerade tangentbordsuppsättningar för olika spel. Och layouterna är ordentligt testade för att ge optimalt upplägg för sina applikationer. Inför sina tester blev Tomshardware tilldelade fyra olika uppsättningar där två av dessa var ämnade mot vanliga applikationer, Word och Photoshop. De två speluppsättningarna som medföljde var för Age Of Mythology och Medal Of Honor.
Ett väldigt unikt koncept måste vi säga men tydligen så funkar det ändå mycket bra med de skräddarsydda tangentbordsuppsättningarna. Ta gärna en närmare titt själv då det är svårt att förklara i ord. 🙂
Läs recensionen på Zboard här.
GooGeL wrote: den såg... najsig ut =)
Onekligen en mycket speciell skapelse men det hade varit mycket intressant att testa måste jag erkänna.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
silke wrote: Eftersom jag använder Adobe Photoshop mycket så skall jag köpa ett sådant tbord med photoshop layouten. och även 3Dsmax layouten då den kommer, eftersom jag även maxxar en hel del.
Tycket det verkar vara en klockren produkt!
Håller med dig Silke, har själv suttit en hel del med photoshop och jag kan direkt känna att knappar för kortkommande osv hade varit super! Tror det kan vara en mycket bra grej både till spel och program faktiskt. Det enda stora problemet till spel är ju att det ska finnas uppsättningar för just ditt favoritspel och att man sedan får vara beredd på att betala extra för varje uppsättning..
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)